Vállalkozás MTI 2014. augusztus. 22. 07:20

Zöld jégmentesítőt fejleszt a Bagoly Beton

Repterek kifutópályáin, közutakon és hidak jégmentesítéséhez használható új, környezetbarát terméket fejleszt mintegy 700 millió forintos kutatás-fejlesztési projekt keretében a Bagoly Beton Kft.

Saját szabadalmát fejleszti tovább a Bagoly Beton Kft. abban az összesen 702 milió forintos projektben, melyből 485 millió forint vissza nem térítendő támogatás (85 százaléka az Európai Regionális Fejlesztési Alapból és 15 százaléka a magyar költségvetésből származik). Hajdzser István ügyvezető-tulajdonos elmondása szerint a saját szabadalmukat, a Not Glikol Liquid Coolstar nevű hűtőfolyadékot fejlesztik tovább, és a jég oldására is alkalmassá teszik.

A termék újdopnsága, hogy mivel nem glikolalapú, nem szennyezi a talajvizet. Az NGL Coolstar vízzel higítása után így a csatornarendszerbe engedhető, mivel bizonyítottan nem ártalmas a környezetre. A hűtőfolyadékot így ráadásul az élelmiszeriparban, a jégstadionokban, és klímaberendezésekben is használjhatják.

Az új, környezetbarát termék akár már 2015 augusztusára elkészülhet. Ehhez a kft.-nek a jelenlegi 18 állandó alkalmazottja mellé a mostani kutatás-fejlesztési projektre 12 embert kellett felvennie – többségében tudományos kutatókat.

A Bagoly Beton Kft. bevételeinek 90-95 százalékát adja az export. A magyar családi vállalkozásnak Telkiben és Balatonszemesen van telephelye. Exportálnak Csehországba, Szlovákiába, Lengyelországba, Bajorországba, Észak-Olaszországba, Romániába, sőt még a Kazah nemzeti jégstadion hűtéséhez is használják a magyar szabadalmat – mondták. A jégmentesítő értékesítésről egyebek mellett tárgyalnak a prágai repülőtérrel és a három nagy moszkvai reptérrel is.

A Bagoly-Beton Kft. 2012-ben 759 millió 931 ezer forint árbevételt ért el, adózott eredménye 62 millió 792 forint volt, 2013-ban 974 millió 503 ezer forintos bevétellel zárta a cég az évet, adózás előtti eredménye 82 millió 396 ezer forint volt.

hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.