Egy tanácsadó szerint a magyar cégeknek le kellene válni a Facebookról.
A magyar vállalatoknak tanácsos egy saját, a Facebooktól független, aktív közösséget, például egy céges blogot létrehozniuk – mondta Gombos Zsolt Facebook-szakértő, az Online Marketing Akadémia (OMA) alapítója csütörtökön Budapesten, sajtóbeszélgetésen.
A vállalatok az oldalt látogatók adatainak összegyűjtésével saját adatbázist építhetnek, így idővel nem lesz szükségük a Facebookra mint adatforrásra – mutatott rá. A továbbiakban pedig email és remarketing segítségével az egyszeri látogatók precízen újracélozhatók.
A minőségi tartalommal rendelkező írásokkal és az olvasóktól származó hozzászólásokkal aktív közösség építhető, illetve a látogatók a vállalat weboldalára terelhetők – mutatott rá Gombos Zsolt.
A szakértő szerint a Facebook gyors növekedése miatt számos magyar vállalat abba a hibába esett, hogy céges kommunikációját nagy mértékben, esetleg kizárólag a közösségi média ingyenes üzleti szolgáltatásaira alapozta. Hozzátette: a magyar cégek többsége ugyanakkor rosszul viseli, hogy a Facebook, 2012-es tőzsdére lépését követően, mint ingyenes közösségi média marketing eszköz megszűnt, így a cégek számára a követők 80-95 százaléka csak egy bizonyos összegért cserébe elérhető.