Rövidek a napok, hogy a teendők végére érjen? Meetingről meetingre rohan, mégsem úgy haladnak a dolgok, ahogy várta? Van néhány tippünk arra, hogyan tegye rendbe időbeosztását!
Mikor Amerikában éltem, igyekeztem minél többet networkölni és a számomra érdekes emberekkel leülni egy kávéra, úgynevezett életút interjút készíteni. Megtudni, hogy kik ők, és hogy jutottak oda ahol tartanak. Konkrétan sértésnek vettem, amikor a válasz az volt, hogy, „persze, be tudunk ütemezni egy negyedórás telefonbeszélgetést”. Telefonbeszélgetés? Negyedóra alatt egy kávét is meg lehet inni. Évekkel később jöttem rá, hogy mennyivel hatékonyabb tud lenni a telefonos módszertan. Nyílván a mai napig is érvényes az az üzleti protokoll, amikor le kell ülni egy tárgyalóasztalhoz, de vannak olyan esetek, amikor ezt érdemes elkerülni.
A szerzőről |
Ha még több hasonló cikket szeretnél olvasni, kövesd Szántó Péter blogját. Szántó Péter igazi közösségi ember. Szakterülete a személyes tartalom a tömegkommunikációban. A University of Southern Californián, a világ egyik legjobb StartUp képzésén tanult, és ért el sikereket, kudarcokat. Cége, a B Creative, digitális üzletfejlesztéssel foglalkozik. Péter kis-, és nagyvállalatoknak - mint OTP, Fashion Street és TripTrotting - ad közösségi média-, és mobil területen tanácsokat; előadója a Kürt Akadémiának, Internet Hungary-nek, a 2013-as TEDxYouth-nak. |
Például egy rövid e-maillel. Egy átlagos napi probléma felvetés-megoldását 15 percen belül el lehet intézni. Ha valamit nem lehet egy rövid e-mail fordultával megoldani, ott nagyobb gond van. A cél nem csupán a problémamegoldás, hanem egy jobb módszertan. A cél egy hatékony e-mailezési módszertan elsajátítása. A probléma megoldásához lehet, hogy csak az kell, hogy még egyszer-kétszer átgondolják a felek a kérdéskört. Erre az e-mail tökéletes. Máris spóroltak 1-2 felesleges meeting órát.
Egy gyors hívás. Hálás vagyok, hogy Amerikában belém szocializálták ezt a módszertant. Én is igyekszem ezt Magyarországon alkalmazni. Vegyünk egy órás meetinget. Ahhoz minimum fél órát kell utazni, ami már eleve mínusz. Valamint a felesleges elő-, és utókörök, amik megint legalább 15 percet elvesznek az életünkből. Egy gyors hívással sok mindent el lehet intézni, nem beszélve a hatékonyságról és az időmegtakarításról.
Séta-meeting. Azaz Steve-walk. Steve Jobs életrajzában olvastam, hogy ő előszeretettel tartott séta közben meetingeket. Annyira megtetszett, hogy kicsit utána olvastam. Több vezérigazgató reggel 5-6 körül már a kutyáját sétáltatja a parkban. Ebben az időpontban általában lelkes hallgatókkal találkoznak, akik elkísérik őket és egy fél órát beszélgetni tudnak. Hasznos, jól beindítja a napot. Ha ezt reggel megtehetjük, miért ne alakítsunk ilyen találkozókat, főleg amikor ötletelni kell, vagy egy adott kérdéskört átbeszélni.
Hozzá kell tenni, hogy van az a stádium, amikor a fentiek nem hasznosak. Vegyük egy marketingterv kialakítását. Ötlet, megvalósíthatóság, koncepció, terv, kivitelezés. A cél, az egyes fázisok legmegfelelőbb munkavégzési módszertanának megtalálása. A teljesség igénye nélkül kiemelem, hogy amíg az ötletelésre tökéletesek a séta-meetingek, addig a konkrét terv kidolgozásánál már jobb egy asztal köré ülni és ott egyezteteni a részleteket. Amióta a fentieket alkalmazom, a napjaim hatékonyabbak, kevesebb idő alatt több mindent tudok elintézni, és még nyugodtabb is vagyok.