Az Aldi és a Lidl miatt van lejtmenetben a brit Tesco
A Tesco nehezen tudja felvenni a versenyt az Aldi és a Lidl brit üzleteivel, a Tescónak is csökkenteni kell árait, hogy ne szorítsák ki a piacról.
Nagy-Britanniában az első negyedévben 3,7 százalékkal csökkentek a Tesco eladásai éves szinten a benzin és gázolaj kereskedelmet nem számolva, a külföldi eladások ennél kicsit rosszabbul alakultak, ott 8 százalékos visszaesés volt az első három hónapban.
Philip Clarke vezérigazgató szerint az első negyedév nehéz volt a nagy-britanniai piacon, továbbra is visszafogott a lakossági fogyasztás, és átalakulóban van a kiskereskedelmi szektor.
A Tesco nehezen tudja felvenni a versenyt az Aldi és a Lidl brit üzleteivel, a Tescónak is csökkenteni kell árait, hogy ne szorítsák ki a piacról.
Philip Clarke 2011-es kinevezése utána a vállalat átszervezésébe kezdett, hogy a Tesco megfeleljen a kihívásoknak, de ez a folyamat még nem fejeződött be, és rövid távon kedvezőtlenül hat a Tesco nyereségi mutatóira.