Vásárlói értékelések és egyéni szépségprofil alapján állítja össze a rendszer a kozmetikumok listáját.
A brit Nidhima Kohli pénzügyi tanácsadóként dolgozott, mielőtt beindította saját szépségápolási kisvállalkozását Londonban. Szakterülete a befektetési tanácsadás volt, gazdag vállalatvezetőknek nyújtott befektetési tippeket. Most egy nőknek szóló, több szempontból is új, árösszehasonlító kozmetikai oldalt üzemeltet.
Kisvállalkozását 2013-ban indította, kifejezetten női vásárlókat célozva. Szolgáltatásának lényege, hogy a cég honlapján a hölgyek személyre szabottan, saját szépség profiljuk és pénztárcájuk alapján tudnak kozmetikai termékek között válogatni, majd rendelni. Árösszehasonlító oldalának újdonsága, hogy a konkrét termékajánlatokat a vásárló hölgyek értékelése, kommentjei alapján állítja össze a rendszer. Így tehát a nők valóban azt kapják, amivel a hasonló szépségprofilba tartozó társaik elégedettek, és nem pedig azt, amit a legjobban reklámoznak a gyártók. A vállalkozás haszna az eladott kozmetikumok utáni jutalékból származik.
„Ez úgy megy, hogy a látogató kitölt egy hosszú űrlapot a bőrtípusáról, hajtípusáról, szemszínéről, stb., mire a vásárlói értékelések, kommentek alapján összeállítunk neki egy rangsorolt listát, amiből ki tudja választani a neki legmegfelelőbb terméket. Ezt egy kattintással meg is rendelheti a partnereinktől” – mondta Kohli a Guardiannak, aki azért váltott, mert valami saját dologba akart fogni. Ahogy mondta: „nem elégített ki, hogy egész nap egy monitor mögött üljek”. A cég mondása egyébként az, hogy igazi nőknek igazi kozmetikumokat kínálnak.
Az igazi marketing: szájról szájra terjed a híre
A legnehezebb dolog, amivel az induláskor szembesült, az volt, hogy a vállalkozásánál lassabban jöttek az eredmények, mint amikor egy nagy cégnél dolgozott. Ám amikor beindultak a folyamatok, a növekedés ugrásszerűnek bizonyult. Fél évvel az indulás után havi 200 százalékkal tudta növelni az eladásait, nulla marketinggel. Mindez egyértelmű jele volt számára annak, hogy a nők elégedettek a szolgáltatásával, hiszen szájról szájra terjedt a híre a weboldalának.
Tanácsként azt fogalmazta meg azoknak a nőknek, akik szintén saját vállalkozás elindításán törik a fejüket, hogy mivel sokkal többet fognak dolgozni a cégükben, mint korábbi munkahelyükön, kulcsfontosságú, hogy:
1. Olyan dologba vágjanak, amit tényleg szeretnek csinálni
2. Olyan dologba vágjanak, amivel kapcsolatban "képben vannak", aminek a működését jól ismerik.
Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!
A marketing tevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!