2014. május. 23. 12:31 hvg.hu Utolsó frissítés: 2014. május. 23. 12:27 Vállalkozás

Három vasúti szakaszt a Siemens biztosít

Három szakaszon épít a magyarországi vasúti hálózatba Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszert (ETCS) a Siemens. Ez kéne mindenhova, csökkenhetne a menetidő is.

A Siemens három megrendelést kapott Magyarországról jelző és vezérlő technológia szállítására. A vállalat Budapest külvárosát, Ferencvárost és a kis kelet-magyarországi várost, Gyomát összekötő vonal két szakaszát - a Monortól Szajolig és Szajoltól Gyomáig terjedő szakaszokat - szereli fel ETCS 2-es szintű szintű berendezésekkel. Ugyanilyen rendszert telepít a Ferencvárost az attól nyugatra elhelyezkedő Székesfehérvárral összekötő harmadik szakaszon is.

A mintegy 60 millió euró értékű uniós források felhasználásával megvalósuló beruházást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által kiírt közbeszerzési pályázaton nyerte el a Siemens. A három szakaszt várhatóan 2015 végén adják majd át.

Az ilyen berendezést használó vonatvezető az utasításokat közvetlenül a vezetőfülkében elhelyezett kijelzőre kapja, ami azt jelenti, hogy a nyílt pályán nincs szükség jelzőkre. Ennek az az előnye, hogy a vonat azonnal felgyorsíthat, amikor a kijelző megállj!-ról szabadra vált, különben pedig a vonal következő szakaszátadási pontjánál le kellene fékeznie. Így akár 300 km/h sebesség is elérhető, ugyanakkor nagyobb lesz a vonal kapacitása is.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.