Példánkban egy fiktív, vidéki fitneszstúdión mutatjuk be, hogy miként lehetséges egy induló vállalkozás bevezetése a köztudatba.
Tegyük fel, hogy egy újonnan alapított kisvállalkozás fitneszstúdiót szeretne nyitni egy vidéki megyeszékhelyen. A város lakossága 45 ezer fő, a stúdió jó helyen, a belvárosban van. Újdonsága, hogy csak nőket fogad. A stúdiónak két helyi konkurenciája van, mindegyik nagyobb nála, de mindkettő a külvárosban van, és főként fiatalok látogatják ezeket.
A tulajdonosok ezzel szemben a város középosztályához tartozó, fogyni vágyó, középkorú nőket szeretnék megszólítani, akik vágynak a rendszeres testmozgásra, de nem tudják, hogyan kezdjék el, illetve nem szeretnének a fiatalok között edzeni. A stúdió árai kicsit magasabbak, mint a konkurenseké, cserébe viszont magasabb szintű szolgáltatásokat is kínálnak (pl. ingyenes parkolás, személyi edző, modern edzőgépek, szolárium stb.). Milyen lépésekkel vezessék be a tulajdonosok a város köztudatába az induló vállalkozást, amelynek célcsoportja kb. 2000 fős, középkorú hölgyekből áll?
Tegyük fel, hogy a társaságnak 10 millió forintja van a teljes beruházásra, amelyből 1 millió forint marad a marketingre fél évig. Kérdés, hogy ezt a pénzt miként költsék el, hogy ismertté tegyék az új fitnesz stúdiót?
1. Szórólapozzanak a belvárosban legalább 3 hétig folyamatosan, amit kapcsoljanak össze nyitási akcióval, és hirdessék a megnyitó eseményt is.
2. A megnyitóra próbáljanak meg elcsábítani egy országosan ismert, de már lefelé menő ágban lévő fitneszcelebet, aki olcsóbban, nagyjából 50 ezer forintért szerepel a megnyitón, és tart egy ingyenes aerobikórát a bolt előtti téren, vagy egy előadást az egészségmegőrzés fontosságáról.
3. Hirdessenek a helyi lapokban és a helyi rádióban, legalább 6 hónapig, mert így árengedményt kaphatnak a hirdetőtől.
4. Készítsenek céges honlapot, és indítsanak Google Adwords kampányt 3 hónapig, földrajzi lokációra, csak a megyeszékhelyre szűkítve, kifejezetten a középkorú hölgyeket megcélozva.
5. Tartalmilag a hirdetések hangsúlyozzák, hogy az egészség fontos, itt az ideje elkezdeni a sportot, és a stúdió minderre alkalmas, mert csak nőknek szól, így maguk között lehetnek a középkorúak, plusz ingyen lehet parkolni a bérleteseknek, és a személyzet is szuper kedves.
Mint látható, a fenti marketinglépések egymásra épülnek, és kommunikációs szempontból egységesek. A marketinggel azt kell elérni, hogy a középkorú nők fejében összekapcsolódjon a változás igénye (egészséges életmódra törekvés) a fitneszstúdióval (megfelelő terep az egészséges életmód elkezdésére). Az online marketing a célcsoport miatt kevésbé hangsúlyos, inkább hagyományos eszközöket használnak a tulajdonosok. Ezek segítségével az induló vállalkozást 6 hónap alatt ismertté tehetik a célcsoport, illetve a város közönsége előtt.
Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!A marketingtevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!