Vállalkozás hvg.hu 2014. május. 20. 12:31

Induló vállalkozás bevezetése a köztudatba

Példánkban egy fiktív, vidéki fitneszstúdión mutatjuk be, hogy miként lehetséges egy induló vállalkozás bevezetése a köztudatba.

Tegyük fel, hogy egy újonnan alapított kisvállalkozás fitneszstúdiót szeretne nyitni egy vidéki megyeszékhelyen. A város lakossága 45 ezer fő, a stúdió jó helyen, a belvárosban van. Újdonsága, hogy csak nőket fogad. A stúdiónak két helyi konkurenciája van, mindegyik nagyobb nála, de mindkettő a külvárosban van, és főként fiatalok látogatják ezeket.

A tulajdonosok ezzel szemben a város középosztályához tartozó, fogyni vágyó, középkorú nőket szeretnék megszólítani, akik vágynak a rendszeres testmozgásra, de nem tudják, hogyan kezdjék el, illetve nem szeretnének a fiatalok között edzeni. A stúdió árai kicsit magasabbak, mint a konkurenseké, cserébe viszont magasabb szintű szolgáltatásokat is kínálnak (pl. ingyenes parkolás, személyi edző, modern edzőgépek, szolárium stb.). Milyen lépésekkel vezessék be a tulajdonosok a város köztudatába az induló vállalkozást, amelynek célcsoportja kb. 2000 fős, középkorú hölgyekből áll?

Tegyük fel, hogy a társaságnak 10 millió forintja van a teljes beruházásra, amelyből 1 millió forint marad a marketingre fél évig. Kérdés, hogy ezt a pénzt miként költsék el, hogy ismertté tegyék az új fitnesz stúdiót?

1. Szórólapozzanak a belvárosban legalább 3 hétig folyamatosan, amit kapcsoljanak össze nyitási akcióval, és hirdessék a megnyitó eseményt is.
2. A megnyitóra próbáljanak meg elcsábítani egy országosan ismert, de már lefelé menő ágban lévő fitneszcelebet, aki olcsóbban, nagyjából 50 ezer forintért szerepel a megnyitón, és tart egy ingyenes aerobikórát a bolt előtti téren, vagy egy előadást az egészségmegőrzés fontosságáról.
3. Hirdessenek a helyi lapokban és a helyi rádióban, legalább 6 hónapig, mert így árengedményt kaphatnak a hirdetőtől.
4. Készítsenek céges honlapot, és indítsanak Google Adwords kampányt 3 hónapig, földrajzi lokációra, csak a megyeszékhelyre szűkítve, kifejezetten a középkorú hölgyeket megcélozva.
5. Tartalmilag a hirdetések hangsúlyozzák, hogy az egészség fontos, itt az ideje elkezdeni a sportot, és a stúdió minderre alkalmas, mert csak nőknek szól, így maguk között lehetnek a középkorúak, plusz ingyen lehet parkolni a bérleteseknek, és a személyzet is szuper kedves.

Mint látható, a fenti marketinglépések egymásra épülnek, és kommunikációs szempontból egységesek. A marketinggel azt kell elérni, hogy a középkorú nők fejében összekapcsolódjon a változás igénye (egészséges életmódra törekvés) a fitneszstúdióval (megfelelő terep az egészséges életmód elkezdésére). Az online marketing a célcsoport miatt kevésbé hangsúlyos, inkább hagyományos eszközöket használnak a tulajdonosok. Ezek segítségével az induló vállalkozást 6 hónap alatt ismertté tehetik a célcsoport, illetve a város közönsége előtt.

Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

A marketingtevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!