A népszerű játékra alapozta vállalkozását.
Egy amerikai vállalkozó abból lett milliomos, hogy használt Lego játékokat ad bérbe családoknak. Az üzleti modellje szerint a kiszállítás és elvitel ingyenes, cserébe szerény havi előfizetési díjat kér, csomagtól függően 15-39 dollárt. A játékokat minden használat után fertőtlenítik, így a további megosztás is biztonságos.
A Pley üzleti modellje pontosan olyan, mint az előfizetéses Netflixé. Ez nem véletlen, mert Lachman a Netflix volt igazgatóját, Tom Dillont csábította át a Pleyhez. Lachman a múlt héten jelentette be, hogy egy kockázati tőkés 6,75 millió dollárt fektetett be a 23 főt foglalkoztató cégbe, amelynek értékét 20 millió dollárra értékelték hivatalosan.
Ranan Lachman, Pley nevű vállalkozása most az új sztár startup az USA-ban. A céget csak 2013 májusában alapította, és kezdetben a saját garázsából szállította ki a Legót. Ma már a kaliforniai San Joséban van egy óriási raktára. A férfinak eredetileg vadászpilóta a foglalkozása, és előtte már volt egy piackutató cége, tehát nem ismeretlen számára a vállalkozó életforma.
Lachman nagyon büszke a cégére, szerinte az övé a világon az egyetlen társaság, amely arra biztatja a gyermekeket, hogy osszák meg megunt játékaikat. A szülők pedig nagyot spórolhatnak a céggel, mert bizony a Lego játék Amerikában is nagyon drága.
Figyelem! HVG-konferencia (x)
2014. május 7-én KKV Vállalkozásfejlesztési Konferenciát rendez a HVG. Témák: aktuális gazdasági trendek, hasznos tanácsok, esettanulmányok és workshopok kis- és középvállalkozások részére, a sikeres fejlődéshez és növekedéshez. Részletek és jelentkezés itt.