Két, masszívan veszteséges évet követően ismét nyereséget jelentett a japán Panasonic. A sikerben részes, hogy kiszállnak a plazmatévégyártásból és a mobilpiacról is, de nagy részt vállalt magára a gyengített jen is.
A Panasonic hétfőn közölte: 1,2 milliárd dollár (270 milliárd forint) nyereséget ért el az előző évi 7,5 milliárd dolláros és a tavalyelőtti 7,7 milliárd dolláros veszteség után. A következő üzleti évet 1,4 milliárd dolláros profittal zárja a cég a saját előrejelzése szerint. Az értékesítési árbevétel 6 százalékkal, 76 milliárd dollárra nőtt a 2013-14-es üzleti évben. A cég változatlan forgalmat vár a folyó üzleti évre.
A Panasonic az idén beszüntette a plazmatévé gyártást, kivonult az okostelefon-piacról, és bezárta néhány félvezetőgyárát Japánban. Az átstrukturálás költsége 2 milliárd dollárra rúgott a most véget ért üzleti évben, és a 2014-15-ös évben is el fogja érni a 900 millió dollárt.
Cuga Kazuhiro, a konszern elnöke utalt arra, hogy a Panasonic növelné a külföldről származó bevételeket, különösen a Japánnal szomszédos ázsiai országokban igyekszik erősíteni pozícióját. A vállalat teljes forgalmának a felét bonyolítja külföldön, szemben a nagy konkurens Sonyval, amelynél a teljes árbevétel 70 százaléka folyik be a tengerentúlról.