Kifogásokat és elutasítást kap vevőitől? Elárasztják az operatív teendők és hiába küld szét tengernyi reklámanyagot nem jönnek a várt megrendelések? Tudjuk, hol van a kutya elásva!
Úgy lehet nagyon jó értékesítő, ha nagyon gyorsan sok üzletet köt! Bár ilyen egyszerű lenne! Az értékesítés sikere legkevésbé sem külső tényezőkön múlik. „Ha egy ujjal valaki másra mutatsz, 3 ujjaddal még mindig magadra!” – tartja egy kínai közmondás, ami azt jelenti, hogy ha jól teljesít az értékesítés területén, vagy éppen gyengén és nem sikerül megrendelésekhez jutnia, egyaránt önmagában kell keresni az okokat. Ha sikeres, tudja meg, hogy mik az erősségei és azokra koncentrálva találja ki, hogy lehetne még jobb! Ha sikertelen, vállalja a felelősséget, és kezdje el képezni magát, találja meg lehetőségeit.
A menedzsment területén a legfontosabb, hogy célokat tűzzön ki, és már meg is van a makromenedzsment, aminek köszönhetően látja, hogy hová tart. Azonban ez édeskevés a sikerhez. Az igazi nehézségek a mikromenedzsmentben rejlenek, vagyis, hogy napi szinten hogyan hajtja végre a szükséges feladatokat a távlati cél érdekében. Le kell menni a napok és órák szintjére, minél kisebb idősíkra lép, annál jobban látja, hogy mi az, ami igazán a távlati célokat szolgálja. Ha heti bontásban vizsgálja a folyamatokat, sosem fogja megtalálni, hol csúszik ki a keze közül az irányítás. Az éves célkitűzés szükséges, de nem elégséges a sikerhez.
Ahogy a marketingkommunikáció sem merül ki a szórólapokban, cégismertetőkben, hirdetésekben, katalógusokban, facebookban. A marketing jóval inkább a tudatos kommunikációról szól, és nem a reklámanyagok mennyisége a döntő, hanem inkább a minősége és hatékonysága. A marketing több mint szövegírás, de hatékony marketingszövegek nélkül nem ér semmit. A reklámszöveg megírása azonban egyáltalán nem egyszerű feladat. Ezért is szokott általában az utolsó pillanatra maradni és végül nem csoda, hogy olyan amilyen: unalmas, hatástalan, nem termeli ki még a bekerülési költségeket sem. De akkor mi a megoldás? Hagyjuk abba a hirdetést, szórólapozást vagy az egész reklámtevékenységet?
Amennyiben Önt is érdeklik ezek a témák, hogyan legyen képes hatékonyabb cégvezetésre, jöjjön el vállalkozásfejlesztési konferenciánkra, hallgassa meg előadóinkat, és olvassa az Én és a cégem rovatot!
Mit gondol, az ön cége hitelképes? Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.