A chipsztől nőtt meg a Pepsi profitja
A vártnál nagyobb lett a PepsiCo amerikai cég negyedéves profitja miután a vállalat emelte az árait és világszerte több chips jellegű terméket adott el a korábbinál.
A Pepsi 2014-es első negyedévi nyeresége 1,22 milliárd dollárra nőtt a 2013-as első negyedéves 1,08 milliárd dollárról. A részvényenkénti nyereség 2014-ben 79 cent volt, 2013-ban 69 cent. Piaci elemzők idén 75 centes első negyedévi részvényenkénti nyereségre számítottak. A vállalat negyedéves bevételei csak mérsékelten emelkedtek, 12,62 milliárd dolláros adat lett idén a tavalyi 12,58 milliárd dolláros helyett.
A vállalat a Pepsi termékcsalád mellett a Gatorade, a Mountain Dew, a Tropicana és a Frito-Lay termékek gyártója is. Világszinten 2014. január-márciusában az italeladások nem nőttek, a chipsértékesítések viszont 2 százalékkal emelkedtek, de a különböző piacokon különböző folyamatok játszódtak le. Észak-Amerikában nem változott az eladott italok mennyisége, de áremelésekkel, és magasabb árkategóriás italok megjelenésével mégis stabilak maradtak a bevételek.
Hugh Johnston, a cég pénzügyi igazgatója szerint 2014-ben 2-3 százalékkal akarják drágítani termékeiket, de szerinte ezt a fogyasztók hajlandóak elfogadni, ha kellően erős az adott márka. Európában a chips- és az italeladások is 3-3 százalékkal nőttek, míg Ázsia, Afrika és a Közel-Kelet közös régiójában döntően a chipseladások növekedése emelte a bevételt.