2014. március. 27. 14:03 MTI Utolsó frissítés: 2014. június. 18. 16:20 Vállalkozás

A maximálisan kiszabható bírsággal büntetett meg egy céget a GVH

Több milliós büntetést kell fizetnie a Resort Club Hungary nevű cégnek, mert a GVH szerint megtévesztette a fogyasztókat.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mintegy 12,5 millió forintra büntette a Resort Club Hungary Kft.-t, mert a cég az üdülési jogok továbbértékesítésének esélyeiről, lehetőségeiről és a továbbértékesítés feltételeiről adott tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat. A hivatal megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását, és a maximálisan kiszabható bírsággal sújtotta a céget.

A GVH a Resort Club Hungary Kft. üdülési jogok továbbértékesítési gyakorlatával kapcsolatos kommunikációját vizsgálta. Mivel a vállalkozás alapvetően szóbeli kommunikációt folytat a fogyasztókkal, ezért elsősorban tanúvallomásokra, fogyasztói jelzésekre és a szerződések rendszerének értékelésére épült az eljárás.

Leírásuk szerint a vállalkozás telefonon hívott meg fogyasztókat a rendezvényeire – többek között olyanokat is, akik előre jelezték, hogy vásárolni nem, csak eladni szeretnék már meglévő üdülési jogaikat. A fogyasztók telefonon, majd később a rendezvényeken azt a tájékoztatást kapták, hogy az általuk birtokolt üdülési jogok könnyen, jó áron eladhatóak, azok külföldi fogyasztók által keresettek. Ezen kívül elhangzott, hogy a Resort Club Hungary Kft. továbbértékesítési szolgáltatásának feltétele, hogy a fogyasztó a vállalkozás „tagjává váljon” egy klubtagsági kártya megvételével vagy egy újabb üdülési jogot vásároljon.

A vizsgálat során azonban a vállalkozás nem tudta igazolni azt, hogy valóban értékesíthetőek lennének a másodlagos üdülési jogok, és ha igen, milyen piaci áron, illetve, hogy tett valamit a továbbértékesítés érdekében, ami meghaladja a fogyasztók előtt amúgy is fennálló lehetőségeket (pl. online hirdetések). 

Az eljárás során maga a vállalkozás is elismerte, hogy a rendezvények célja az elsődleges jogok (illetve egyéb szolgáltatások) értékesítése volt, valamint azt is, hogy a továbbértékesítésre vonatkozó megbízást a vállalkozások nem köthetik előre fizetendő díjakhoz - áll a közleményben.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.