Vállalkozás hvg.hu 2014. február. 28. 13:15

5 csapatépítő tipp a jó irodai hangulatért

A világ egyik legjobb kommunikációs tanácsadója öt pontban foglalta össze, hogy mi szükséges a sikeres és boldog irodai csapat összeállításához.

Claire Mason brit kommunikációs tanácsadó 2005-ben alapította vállalati tanácsadással, vezetőképzéssel foglalkozó cégét Brightonban. A fiatal hölgy abszolút tekintélynek számít a szakmájában, Man Bites Dog nevű cégével számos díjat és elismerést nyert. Ügyfelei között megtalálható a világ legintelligensebb és leghatékonyabb nagyvállalatai, mint például a Google, Linklaters, KPMG, Bupa, Capita, ABN-AMRO Bank. Ha valaki igazán ért a céges csapatépítéshez, akkor az ő. Az amerikai Forbes gazdasági magazin megkérdezte, hogy szerinte miként lehet boldog és hatékony irodai csapatot összehozni. Mason a saját cégének példáján keresztül válaszolt.

Hagyd működni a saját szervezeti kultúrád

Első hallásra meredeknek vagy diktatórikusnak tűnhet, de Claire Mason szerint egy vezető vagy tulajdonos akkor jár el a legjobban, ha engedi, hogy saját személyisége, egyéni értékválasztása alakítsa ki a vállalati kultúrát. Nála ez úgy nézett ki, hogy az elejétől fogva minden stratégiai kérdésbe bevonta a munkatársait. „Állandóan arról kommunikáltunk, hogy mi kik vagyunk, mit akarunk, és milyen irányba tartunk. Ez olyan értékképző, lelkesítő erővel bírt, amely saját magától megteremtette a mi vállalati kultúránkat, amely csak ránk jellemző” – mondta. A kulcsszó az intelligens kommunikáció volt, amely fokozatosan átitatta a szervezetet kifelé és befelé egyaránt. A cégről az a kép kezdett kialakulni, hogy okos emberek szállítanak okos megoldásokat okos ügyfeleknek. Ennek a hájpnak köszönhetően egyre szívesen kezdtek velük dolgozni a nagy vállalati ügyfelek.

A csapatépítéshez idő kell

Mason szerint a legfontosabb üzleti lehetőség az idő. Szerinte egy cégvezetőnek úgy kell tekintenie az időre, mint egy hosszú távú üzleti befektetésre. „Ha minden pillanatban az elérhető hasznot nézed, nem marad időd gondolkodni az emberekről” – mondta. Az ő cégénél például pénteken négykor befejezték a munkát, és nekiálltak koktélversenyt rendezni a konyhában. Évente egyszer pedig háromnapos csapatépítési túrán vettek részt külföldön. Ezek szerinte hosszú távon sokkal jobb befektetésnek bizonyultak, mint a hagyományos munkahelyi ösztönzők, mivel hagytak időt a munkatársaknak saját magukon gondolkodni.

A szervezeti kultúra mellett vízióra is szükség van

„Nekem az volt a vízióm, hogy olyan vállalatokkal akarok dolgozni, amelyek erős szellemi tőkével rendelkeznek, és amelyek hozzáadott értéke a tudás és a tapasztalat” – mondta Mason. Mivel a cége gondolatokat szállít ügyfeleknek, a kulcskérdés számukra az volt, hogy milyen gondolatokkal tegyenek szert versenyelőnyre, milyen ideákkal különböztessék meg magukat más PR-cégektől a piacon. Ez a megközelítés, a kommunikáció által vezérelt üzletfejlesztés 2005-ben még újnak számított a cégek körében, ma már széles körben elterjedt.

Higgy a tehetség hatalmában!

„Amikor megalapítottam a cégem, igyekeztem a legokosabb embereket magam köré gyűjteni a szakmából. Nagy rajongója vagyok ugyanis azoknak a tehetségeknek, akik okosan és segítőkészen viselkednek a kollégákkal és az ügyfelekkel egyaránt” – mondta Mason. Szerinte a tehetséges emberek egész személyiségüket beleadják a munkába, és neki pontosan erre volt szüksége, hogy létre tudjon hozni egy ütőképes csapatot. Ez a gondolat beleillik a fentiekbe is: a tehetségek segítségével Mason szerint nem pusztán egy vállalatot, hanem egy innovatív vállalatot hozott létre. Ahogy fogalmazott: mi a szív és az agy cége vagyunk, nem pedig a kézé.

Ne légy szégyenlős!

Mason cége kezdettől fogva a globális piacra szolgáltatott. Náluk üzleti koncepció volt, hogy nagyban gondolkodnak, és piacvezetők akarnak lenni. Sorban kopogtattak a nagyvállalatok ajtaján, hogy itt vagyunk, és nektek akarunk dolgozni – jobban és olcsóbban, mint a nagy kommunikációs ügynökségek. Sikereiket mutatja, hogy az elmúlt kilenc év alatt a nagy ügyfeleik többsége nem pártolt el tőlük, tehát az ügyfélszerzés mellett, az ügyfélmegtartásban is nagyon erősek tudtak maradni. Mason mindezt annak tulajdonítja, hogy ez elejétől fogva tudták, hogy mit akarnak, s ezt bátran kommunikálták is.

(via Forbes)

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.