Saját márkás műszakicikk-termékcsaládot vezet be Qilive néven az Auchan Magyarországon, a kínálatban kis és nagy háztartási gépek, audiovizuális és informatikai cikkek, valamint ezek kiegészítői találhatóak meg – jelentette be az áruházlánc csütörtökön Budapesten.
Ambrus Gábor, az Auchan lakásfelszerelési beszerzési vezetője a sajtótájékoztatón elmondta: az Auchan 2013-ban a legtöbb műszaki termék forgalmazásában 8-11 százalékos piaci részesedést ért el, és arra számít, hogy az új márkával együtt 12 százalékot meghaladó piacrészre tehet szert ebben a kategóriában. Az idén mintegy 100 ezer Qilive termék eladását tervezi a vállalat.
A terveket véleménye szerint alátámasztja, hogy a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a műszaki cikkek piaca 6,4 százalékkal nőtt 2013-ban. A várakozások szerint a legnépszerűbb termékcsoportok – okostelefonok, tabletek, televíziók, valamint a játékok – együttes forgalma az idén 10 százalékkal bővül.
A 12 országban jelen lévő Auchan a saját fejlesztésű műszaki termékcsaládot 8 európai országban vezette be 2013 negyedik negyedévétől kezdődően. A régióban Magyarország mellett a lengyel és a román áruházakban jelennek meg a termékek, és az idei évi tervekben szerepel az ukrajnai és oroszországi bevezetés is.
A magyarországi áruházakban a cég saját márkás okostelefonjai, tabletjei és sportkamerái már kaphatók, az év végére pedig 600 különböző termék lesz elérhető az Auchan mind a 19 áruházában.
Az Auchan vállalat 1961 óta létezik, 12 országban van jelen és öt üzletága van. Magyarországon 19 hipermarketet üzemeltet, és mintegy 8000 munkavállalót alkalmaz.