A svájci Nestlé édességgyártó vállalat Japánban megnyitotta a világ első Kit Kat-boltját. Bár a csokit akár egy automatából is meg lehet venni, és egy bolt nyitása tetemes költséggel jár, ezek az egységek segítenek a márka felépítésében, megerősítésében – írja a Bloomberg Businessweek.
A svájci Nestlé édességgyártó vállalat Japánban megnyitotta a világ első Kit Kat-boltját. Bár a csokit akár egy automatából is meg lehet venni, és egy bolt nyitása tetemes költséggel jár, ezek az egységek segítenek a márka felépítésében, megerősítésében – írja a Bloomberg Businessweek.
A Kit Kat már eddig is népszerű volt Japánban, a csoki nevére hasonlító japán mondat, a "kitto katsu" japánul annyit tesz, hogy "biztosan nyerni". A Kit Kat boltban egyedi, japán csokoládékészítő által megálmodott édességeket is lehet majd kapni, így tovább bővül a Japánban rendelkezésre álló Kit Kat szortiment (mely már így is igen széles).
Kiskereskedelmi egységeket üzemeltetni igen drága mulatság, ám egyes cégek mégis úgy vélik, megéri a befektetés. A Nestlé Nespresso márkájának kávézói vannak, ahol friss kávét adnak el, minden bizonnyal a cég saját kávégépének minél nagyobb számú eladása állhat ennek hátterében. A görög joghurtokat készító Chobani nemrég New York-ban nyitott joghurtbárt 2012-ben, most pedig már a bővülésről beszélnek. A Chobani marketingvezetője szerint ez egyfajta reklám, a cég imidzsét lehet ezzel építeni, illetve a forgalmat is növelni.
Vannak ugyanakkor ellenpéldák is a kialakuló trendre. A Kellog's műzligyártó Kellog's Cereal City USA múzeum és tematikus park 2007-ben lehúzta a rolót, mivel nem jött be a várt forgalom.