Már a britek fele vásárol diszkontokban
Az Egyesült Királyságban dinamikusan növekszik a diszkontláncoknál vásárlók aránya, az utóbbi három hónapban már a britek fele vásárolt az olyan áruházaknál, mint a Lidl vagy az Aldi.
Az Egyesült Királyságban dinamikusan növekszik a diszkontláncoknál vásárlók aránya, az utóbbi három hónapban már a britek fele vásárolt az olyan áruházaknál, mint a Lidl vagy az Aldi – írja a Daily Mail. A nagyobb hipermarketláncok, mint az Asda, Tesco, Sainsbury's vagy a Morrisons mindeközben vásárlókat veszít. A lap írása szerint a diszkontláncok sikere abban keresendő, hogy magas minőségű, ám kedvező árú termékeikkel a brit középosztályt célozzák meg, akik vevők is a dologra. A diszkontok termékei ráadásul több vakteszten is jó pontokat értek el.
Ennek tükrében nem meglepő, hogy a diszkontok piaci részaránya is növekszik, az Aldi 4, as Lidl pedig már 3 százalékot hasít ki a piacból. Ezzel ugyanakkor még távol vannak a nagyok részesedésétől, például a Tesco 29, az Asda pedig 16 százalékkal részesedik a piacból – piaci részarányuk ráadásul csökkent is –, ám a diszkontoknál jelentős a bővülés mértéke: az Aldi egy év alatt 30, a Lidl 15 százalékkal növelte eladásait. Az 50 százalékos vásárlói jelenlét tehát nem azt jelenti, hogy a brit háztartások fele mindig a diszkontoknál vásárol, hanem azt, hogy az utóbbi 12 hétben a szigetországiak fele megfordult ilyen áruházakban.