Vállalkozás MTI 2013. szeptember. 19. 17:04

Legendás magyar márka veri a multikat

Nagy nemzetközi márkák uralják a magyarországi márkarangsort, de az élen a Pöttyös végzett, megelőzve a Facebookot és a Google-t – tájékoztatott kutatása eredményeiről a Millward Brown nemzetközi piackutató cég csütörtökön.

Az eltérő termékkategóriákat értékelő felmérés ezer magyar megkérdezett véleménye alapján született, és külön vizsgálta a férfiak, a nők vagy éppen a szinglik márkaviszonyulását. 

A válaszadók 70 előre felkínált és tetszőleges számú szabadon választott márka közül nevezték meg a hozzájuk közel és kevéssé közel állókat. A minta nem, kor, régió, településtípus és végzettség szerint reprezentálja a 18-59 éves magyarországi lakosságot. A legszeretettebb márka 2013-ban a Pöttyös lett, az összesített  top 10-be a klasszikus magyar márkák közül a Pick és a Szentkirályi került még be. 

Fülöp Máté

A dobogósok után rendre a Milka, a T-Mobile, a Pick, a Vodafone, a Danone, a Coca-Cola és a Szentkirályi következik. A kutatásból kiderül, hogy a férfiaknál a Pick és az Unicum mellett jó néhány sörmárka, míg a nőknél a Milka-Danone-Ariel trió szerepelt az összesített eredménynél kedvezőbben. 

Érdekesség, hogy a szinglik körében a Facebook a "csúcsmárka", illetve az is figyelemreméltó, hogy a hazai tőzsdei favoritok jellemzően megosztóak, az OTP és a Mol például "hideget-meleget" egyaránt kapott – olvasható a Millward Brown közleményében.

A rangsor elsősorban fogyasztói ragaszkodást fejez ki. "Mondhatjuk, hogy az a márka, amelyik előrébb van, közelebb áll a fogyasztók szívéhez. Szól arról, hogy kiket nem cserélnénk el szívesen, melyek azok a márkák, amelyeket akkor is szeretnénk a közelünkben tudni, akkor is szeretnénk találkozni velük, ha minden megváltozik körülöttünk" – idézi a közlemény Virágh Miklóst, a Millward Brown ügyfélkapcsolati vezetőjét.