2013. szeptember. 10. 11:10 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. szeptember. 10. 11:00 Vállalkozás

47 millió „neves” Coca-Cola pörgött el

Óriási siker volt az amerikai mammutcég „Neked is egy Coca-Cola” kampánya, amely alatt a Zoltán, Tamás, Péter és Gábor nevű vásárlók találkozhattak legtöbbet nekik címzett üdítővel, de több mint százezren készíttettek maguknak egyedi feliratos palackot is.

A Coca-Cola kampányában egyszerre 34 országban cserélte márkanévét fogyasztóinak nevére, ami komoly háttérmunkát igényelt: szervezését már 2012 augusztusában elkezdték. Csak Magyarországon több mint 47 millió palackon és dobozon cserélték le a termék logóját a 150 leggyakoribb keresztnévre és néhány becenévre. A keresztneveket a 0,5 literes palackokon, a beceneveket és gyűjtőneveket a 0,33-as, 0,5 literes, 1 literes és a 2 literes termékeken találhatták meg a fogyasztók.

Akik neve nem került rá a palackokra, egyedi feliratú Coca-Cola-t csináltathattak júniustól augusztus végéig az ország több pontján zajló eseménysorozaton. A vásárlók kérései alapján több mint százezer különleges, egyedi feliratú Coca-Cola-s doboz készült. A legismertebb közösségi oldalon közzétett számtalan üdítővel pózolós képek pedig tovább növelték a kampány sikerét. A hivatalos oldalon keresztül 38 000 látogató küldött virtuális üdítőt barátainak, amivel a magyar fogyasztók a harmadik legaktívabbnak bizonyultak a régió 23 ország közül, így maguk is részt vállalva a kampányban - olvasható az Élelmiszer Online-on.  

 

hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 18. 17:45

Úgy felforgatta a dubaji csoki a pisztáciapiacot, hogy a törököknek már a baklavára se telik

A trendi csoki egyik összetevője a pisztáciakrém, a TikTokról indult mánia pedig akkora keresletet korbácsolt neki, hogy az alapjául szolgáló magvak – amúgy épp csökkenőben lévő – ára meredeken nőni kezdett, nem kis részben a török piacon hirtelen megjelent spekulánsoknak köszönhetően. A pisztáciafarmerek örülnek, a török fogyasztók meg csak a fogukat szívják az új lendületet kapó élelmiszer-infláció miatt.