2012. november. 21. 17:46 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. november. 21. 17:37 Vállalkozás

Újabb fordulat a Malév jegyek ügyében

Az IATA mégsem vállalja magára a bennragadt Malév jegyek kifizetésének kockázatát.

Augusztus végi hír volt, hogy sikerrel járt a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) és a Repülőjegy-értékesítő Irodák Magyarországi Egyesülete (IRIME) héthónapos küzdelme: a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) visszajuttatja a nála lévő Malév pénzeket. A MUISZ IATA-val folytatott tárgyalásait az európai szinten is támogatott szakmai egyesülés, az ECTAA is segítette, így született az IATA és a Malév között az a megállapodás, amely lehetővé tette volna, hogy az utazási irodákban vásárolt, de a csőd miatt már fel nem használható repülőjegyek után kártérítést kaphassanak a pórul járt utasok. A visszatérítés közel 200 000 utast érintett volna.

A MUISZ és az IRIME sürgetésére a IATA (International Air Transport Association) levélben értesítette az Európai Utazásszervezők és -Közvetítők Szövetségét, az ECTAA-t, hogy egyelőre mégsem hajlandó magára vállalni a Malév jegyek árának visszatérítésével járó kockázatot, egy zajló bírósági ügy miatt. Ezzel kapcsolatban Simon András, a MUISZ közlekedési szakterületi felelőse a turizmusonline portálnak elmondta, hogy „a MUISZ és a IATA között hosszas tárgyalásokat követően született meg a megállapodás, amely lehetővé tette volna az utasok kárenyhítését, amellyel kapcsolatban egy harmadik fél most bírósági ügyet indított.” A IATA közlése szerint addig, amíg ebben az ügyben bírósági döntés nem születik, kockázatosnak tartja a Malév-jegyek árának visszatérítését.

A MUISZ és az IRIME álláspontja a bíróság felé továbbra is az, hogy a pénz-visszafizetési megállapodást teljesíteni kell, hogy az irodákon keresztül az utasokat legalább részben kártalanítani lehessen – hangsúlyozta Simon András.

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.