2012. szeptember. 17. 12:35 MTI Utolsó frissítés: 2012. szeptember. 17. 14:01 Vállalkozás

Magyar bútorüzlet: 40 kamionnyi ülőgarnítúra már elkelt az olaszoknál

A kárpitosbútor-gyártó Kanizsa Trend Kft. Ausztriában és Svájcban is megerősítette piaci pozícióját, a cég magyarországi bevétele nőtt, és jelentős új piacot talált Olaszországban - közölte a cég ügyvezetője.

Szeptember elején egyedüli bútorgyártóként Magyar Termék Nagydíjat nyert el a cég Pantone nevű ülőgarnitúrája - mondta Miklós Zsolt ügyvezető. Három év után így újabb termékük kapta meg a legrangosabb hazai minőségi elismerést jelentő díjat.

A dél-afrikai Steinhoff-konszernhez tartozó, Magyarországon piacvezető bútorgyártó a nagydíjas ülőgarnitúra mellett további csaknem 30 új fejlesztésű terméket mutat be gyárában ezen a héten a hazai és környező országokból érdeklődő kereskedőknek.

Az ügyvezető szerint a folyamatos minőségjavítás mellett jelentős hangsúlyt helyeznek a fejlesztésre, amelyre évente negyedmilliárd forintot meghaladó összeget fordítanak, és csak a termékfejlesztéssel több mint 20 fős csoport foglalkozik.

Hozzátette, hogy a főként bőrbevonatú, kisebb mértékben szövetes ülőgarnitúráikkal, továbbá kárpitozott étkezőgarnitúráikkal jelen lesznek a jövő héten nyíló németországi MOW bútorvásáron, a következő hónapokban több regionális kiállításon, januárban pedig a kölni nemzetközi bútorvásáron, ezúttal is valószínűleg egyetlen magyar kiállítóként.

Az ügyvezető azt mondta, a Kanizsa Trend bevételének mintegy harmadát adó magyar piacon - a dél-afrikai elszámoláshoz igazodó -, június végén lezárt üzleti évben 5 százalékos bevételnövekedést értek el. Konkrét összegekről a végleges adatok hiánya miatt nem kívánt beszélni, de elmondta, hogy a külföldi piacokon tartani tudták eddigi jelenlétüket, miközben egyes országok között átrendeződött a hangsúly.

Az eddig leginkább a német piacon erős nagykanizsai gyártónak idén már Ausztria és Svájc számít a legnagyobb külpiacának, miközben Csehországban, Szlovákiában, Horvátországban és Szlovéniában is jelentős az értékesítés.

Új piacként most jelentek meg ülőgarnitúráikkal Olaszországban, ahová már az első szállítmánnyal 40 kamionnyi árut juttattak el, reményeik szerint a következő üzleti évben a cég bevételének tizede már onnan származik majd - fogalmazott Miklós Zsolt.

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.