Idén 4 százalékos növekedést tervez a Coop csoport
Idén is növekedést tervez a napi 1,5 millió vevőt kiszolgáló Coop csoport, amely a tavalyi 510 milliárd forint körüli bevételénél tervei szerint 4 százalékkal többre tesz szert.
Az idén mintegy 530-540 milliárd forintos árbevétellel számolnak a Coop csoportnál, szemben a múlt évi 510 milliárd forinttal - mondta Murányi László, a Coop Hungary Zrt. vezérigazgatója az idei Coop Rally beharangozó sajtótájékoztatóján. A vezérigazgató elmondta, hogy idén az első félévben a múlt évihez viszonyítva 4 százalékkal nőtt a csoport árbevétele, s ezt az üzemet várhatóan megtartják a második félévben is.
A Coop csoporton belül a legnagyobb arányú árbevétellel a Coop üzletlánc rendelkezik, amely a múlt évben mintegy 300-310 milliárd forintot ért el a több mint 500 milliárd forintos árbevételből. A Coop üzletláncnak országszerte 3 ezer üzlete működik, és a csoport további kétezer üzletet lát el áruval, utóbbiak nem rendelkeznek Coop logóval. A csoporthoz tartozó boltok naponta mintegy 1,5 millió vevőt szolgálnak ki, a törzsvásárlói rendszerük 620 ezernél több tagot számlál. A boltok forgalmában 17 százalék kötüli részt tesz kia saját márkás termékek értékesítése.
A teljes egészében magyar tulajdonú csoport a magyar paiacon a legnagyobb forgalmú franchise rendszer, közel 700 kis- és közepes vállalkozás a tagja és összesen mintegy 30 ezer munkavállalót foglalkoztat.