Startol a tanszerőrület
Mindjárt kezdődik az iskola, az áruházak és a szakboltok annak ellenére is vásárlói rohamra számíthatnak, hogy a családok jelentős része tavaly nyilván megfogadta, nem az utolsó napokra hagyja a tanszerek megvásárlást. Az ilyen kor szokásos akcióhullám – meg persze az utolsó pillanatig elhúzott nyaralás – azonban nagy úr. A pénzcentrum.hu körképe a nyár végi tanszervásárról.
Az elmúlt évek értékesítési adatai alapján a golyóstollak, a színes ceruzák, a radírgumik, a grafit ceruzák és a tolltartók magasan kiemelkednek a keresett írószerek közül – írja a pénzcentrum.hu. A jegyzet-, illetve "normál" leckefüzet értékesítése az augusztusi hónapban a teljes éves értékesítés közel 60 százalékát teszi ki.
Az iskolakezdés másik elengedhetetlen kelléke az iskolatáska, amelyből a teljes éves értékesítés mintegy kétharmadát augusztusban aják el. A multinacionális sportláncok is kiveszik részüket az iskolakezdés körüli kampányból. Július végén kezdődik a fellendülés, de az abszolút csúcsidőszak az augusztus. Az iskolakezdési akcióik elsősorban a hátizsákokra és sportcipőkre vonatkoznak.
Az Auchannál már évek óta hagyomány, hogy tanítónők segítik az iskolakezdéshez szükséges írószervásárlást. Ez a kezdeményezés olyan népszerű volt, hogy idén augusztus elejétől szeptember elejéig, 5 hétvégén át segítik pedagógusok a vásárlókat a megfelelő eszközök, ergonomikus iskolatáskák kiválasztásában, mind a 19 áruházban. A saját márkás termékekre is egyre nagyobb az igény, idén már az iskolaszerek 15 százalékát teszik ki a saját márkás árucikkek.
Az Interspar áruházak mintegy 1400-féle cikket tartalmazó iskolaszer választékot kínál. A Spar is arról számolt be, hogy a cégcsoport sajátmárkás árucikkei évről-évre egyre nagyobb részarányt képviselnek az áruházak papír- és írószer kínálatában.
A Tesco az általános iskolákkal együttműködve alakította ki termékválasztékát. Bár az iskolák terméklistái eltérhetnek egymástól, az alapvető tanszerek minden listában megegyeznek. Az áruházlánc e listák alapján számos újdonsággal növelte idén az iskolaszer választékát. A termékek 70 százaléka hazai beszállítóktól származik, az áruházlánc ebben a termékkörben is igyekszik a lehető legtöbb árucikket magyar partnerektől rendelni.