Terv az új Malévra: Afrikába és az USA-ba is repülnének
Kézzelfogható közelségbe került egy új magyar légitársaság megalapítása - közölte a Civil Társulás az Új Magyar Légitársaságért - Híd a Világra nevű szervezet az iho.hu híroldal szerint. Az alapítók globális légitársaságban gondolkodnak, amelynek bázisai többek között Afrikában, Latin-Amerikában, Ázsiában és Észak-Amerikában is lennének. Nem diszkont modellben gondolkodnak, a gépeket sem lízingelnék, hanem "költséghatékony" utasszállítókat vásárolnának.
Közleményben fordult a lehetséges támogatókhoz egy a Malév bukása nyomán alakult új szervezet, a Civil Társulás az Új Magyar Légitársaságért – Híd a Világra - írja az iho.hu.
A híroldalhoz eljuttatott dokumentum szerint független szakértők egy csoportja olyan üzleti modellel kereste meg a közösséget, amely "nemzetközi méretekben is egyedülálló megoldást jelent”. Ezzel a társulás szerint egy új magyar légitársaság megalapítása kézzelfogható közelségbe került.
A dokumentum szerint a társaság feladata, hogy létrehozza a „kisbefektetői körre épülő, de kizárólag üzleti alapokon szervezett légitársaságot”. A szakértők által eddig megkeresett, befektetések szervezésével foglalkozó társaságok mindkét esetben „visszaigazolták, hogy a bemutatott üzleti modellt befektetésre alkalmasnak ítélték és szándékukban áll a finanszírozás részleteinek kidolgozása. Ennek érdekében készek Magyarországra jönni” - teszi hozzá a közleményt idézve az iho.hu.
A társaság hat pontban határozta meg a következő hónapok feladatait: a kistulajdonosi-részvényesi kör felmérése, a potenciális partnerek bevonása, zrt. alapítása, a tárgyalások megkezdése a befektetőkkel, a finanszírozási modell elfogadása, szerződéskötések és a légitársaság felállítása, az üzemelés elindítása - teszik hozzá.
Az iho.hu értesülései szerint az alapítók nem egy magyarországi vagy európai, hanem globális légitársaságban gondolkodnak, amelynek bázisai többek között Afrikában, Latin-Amerikában, Ázsiában és Észak-Amerikában is lennének. A társaság elsősorban point-to-point vagy hub-to-point járatokban gondolkodik, beszállna az észak-atlanti üzletbe is, ugyanakkor erősen jelen lenne a most felfejlődő afrikai hálózatok építésében.
Kiszolgálná a különféle – nemcsak magyar – európai diaszpórák utazási igényeit, ugyanakkor kisebb gépeivel belépne abba a balkáni-kelet-európai vonalrendszerbe, amely a Malév kiesésével továbbra is ellátatlan, és amely saját nagy hatótávolságú járataira hordaná rá az utasokat a Budapestről és a társaság más bázisairól induló interkontinentális járatokra. A társaság jó átszállási lehetőségeket akar biztosítani saját hálózatán belül Európából más kontinensekre.
A társaság gazdasági alapkoncepciója, hogy külső támogatások nélkül képes legyen fenntartani magát. Más indulók terveivel ellentétben nem diszkont-modellben, ellenkezőleg, magas szintű utaskiszolgálásban gondolkodik. Viszont a cég felépítése, menedzsmentje a diszkont-társaságokhoz hasonlóan visszafogott méretű és ugyancsak költséghatékony lenne.
Budapesten a társaság 2500 munkahelyet nyújtana közvetlenül és további 30 ezret generálna, a nemzetközi hálózat létszáma 5000 fő, a generált munkahelyek száma 60 ezer lenne.
Gépeit nem lízingelné, hanem a piacon jelenleg fellelhető, két-három éves, költséghatékony utasszállítókat vásárolna. Az alapítók típusról és a gépek számáról nem akarnak még beszélni, mert ezzel rontanák piaci esélyeiket, de az biztos, hogy a Malévhoz képest jóval nagyobb flottát szeretnének, közép- és nagy hatótávolságú gépek beszerzését egyaránt tervezik.