2012. június. 19. 10:32 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. június. 19. 10:28 Vállalkozás

Ázsiában nagyon megy az Audi

A Volkswagen csoport idén május végéig 8,4 százalékkal növelte eladásait, a legnagyobb növekedést az Audi ázsiai, valamint a volkswagen kelet-közép-európai eladásai mutattak.

A Volkswagen Csoport idén januártól májusig 3,65 millió járművet adott át ügyfeleinek, ez 8,4 százalékos bővülés az eleőző év hasonkló időszakának 3,37 millió eladott járművéhez képest. Májusban Európa legnagyobb autógyártója világszerte 763 800 gépkocsit értékesített. Európában a január és május közötti időszak során a Volkswagen csoport márkái összesen 1,58  millió járművet szállítottak ki, amelyből 825 800 Nyugat-Európában (Németország nélkül) talált gazdára – írja a Világgazdaság Online. Hazai piacán, Németországban, a Volkswagen Csoport 4,0 százalékkal, 493 900 darabra növelte eladásait, míg a közép- és kelet-európai régióban 262 600 autóját adta át ügyfeleinek.

Az ázsiai/csendes-óceáni térségben a Volkswagen Csoport 1,23  millió járműre növelte a májusig terjedő időszakra vonatkozó értékesítését, amelyből – első ízben haladva meg öt hónap alatt az egymilliós határt – 1,08  millió a vállalat legnagyobb piacán, Kínában kelt el. A Volkswagen januártól május végéig világszerte 2,29 (+9,4 százalék) millió járművet szállított ki ügyfeleinek. Különösen kedvezően alakult a márka teljesítménye a közép- és kelet-európai régióban, ahol 50,8 százalékos növekedéssel 108 400 járművet adott el, Észak-Amerikában 242 100 (+24,4 százalék), az ázsiai/csendes-óceáni térségben pedig 909 100 (+14,8 százalék) autót értékesített.

Az Audi 600 200 (+12,1 százalék) autót adott el az év első öt hónapja során. Különösen kedvezően alakultak a prémiummárka értékesítései az ázsiai/csendes-óceáni régióban, ahol 189 000 (+36,8 százalék) járművét adta át ügyfeleinek. Észak-Amerikában az Audi 64.000 autót értékesített ugyanezen időszak során, ami 14,1 százalékos növekedés.

A Škoda az idén összesen 405 500 (+8,6 százalék) járművet szállított ki május végéig. A cseh gyártó 107 600 (+17,3 százalék) eladott járművel elsősorban Közép- és Kelet-Európában, illetve 120 900 (+12,9 százalék) kiszállított autójával az ázsiai/csendes-óceáni térségben produkált jelentős növekedést.