Ázsiában tarol a BMW
A BMW AG 6,4 százalékkal növelte globális eladásait májusban éves összevetésben, Ázsiában és az Egyesült Államokban nőtt, ugyanakkor a legfőbb piacnak számító Európában csökkent az értékesítés.
A müncheni székhelyű járműgyártó 156 957 autót adott el a múlt hónapban az egy évvel korábbi 147 565-tel szemben. A BMW ezzel az Audi (májusban 128 900 eladott jármű) előtt jár, de a konkurens márka több mint kétszer gyorsabban (14 százalékkal) tudta növelni értékesítését az ötödik hónapban.
A BMW májusi ázsiai értékesítése 25,7 százalékkal nőtt, ezen belül csak Kínában 31,5 százalékkal. Az Egyesült Államokban 7,1 százalékkal bővültek az eladások.
A német cég európai eladásai ugyanakkor 1,7 százalékkal visszaestek. A BMW autóinak csaknem felét Európában értékesíti.