A nyár közepén tűnik el végleg a Cora
A Cora márkanév magyarországi használatának joga a nyár közepén leját, így legkésőbb addig kell átfesteni és átnevezni az áruházakat. A Cora felvásárlásával az Auchan árbevétele megközelítheti a 300 milliárd forintot, de még ezzel sem jelent semmiféle fenyegetést a vezető Tesco–CBA–Coop hármas pozícióira.
Hamarosan eltűnik a magyar kiskereskedelmből a Cora márka, az Auchan ugyanis már csak néhány hétig használhatja a nevet, az üzleteket ezt követően külalakban is integrálja saját hálózatába. A cég jelenleg aztvizsgálja, hogy milyen az Auchan rendszerét miként lehet átültetni a Cora-áruházakba szolgáltatásokat ésmilyen termékeket venne át a Corától − mondta a Napi Gazdaság Online-nak Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs vezetője.
A lap szerint a piacon több pletyka is kering arról, hogy egy-egy Corából esetleg raktárbázis lesz, ezt azonban Gillemot kategorikusan cáfolta, mind a hét áruházat megtartják és a munkavállalók létszámát sem kívánják csökkenteni. Az Auchan-rendszerre való átálláshoz ugyan szükség lesz némi átalakításra a Coráknál, ez azonban egyetlen üzlet bezárását sem jelenti. A Cora-áruházak felvásárlásával az Auchannak 19 egysége lesz Magyarországon. A cégnek ezen kívül egyetlen fejlesztése van még függőben, Győrben az önkormányzat már zöld utat adott az építéshez, ám a plázastop miatt a nemzetgazdasági tárcának is rá kell bólintania a beruházásra.
A Cora felvásárlásával az Auchan árbevétele megközelítheti a 300 milliárd forintot, piaci súlya azonban így sem fenyegeti majd a Tesco−CBA–Coop hármast a toplistán. A lánc lényegében a Sparral kerülne azonos forgalmi pozícióba, a két cég azonban ugyanakkor nem tekinthető egymás közvetlen konkurensének.