2012. március. 05. 14:33 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. március. 05. 14:32 Vállalkozás

Továbbra is a Szentkirályi vezeti a mezőnyt

A márkatermékeket gyártó vállalatok között értékben – az ACNielsen kumulált vízpiaci adatai alapján – tartja piacvezető pozícióját a Szentkirályi Ásványvíz Kft. A társaság 2011-ben 6,05 milliárd forint árbevételt, és ezzel 13 százalékos növekedést ért el a bázis időszakhoz képest, 2012-re pedig 14 százalékos növekedést tervez.

Az ACNielsen Piackutató Kft. adatai szerint a kumulált magyar kiskereskedelmi ásványvíz piac 2011-ben mennyiségben 0,5, értékben 4,7 százalékkal növekedett az előző évhez képest. A kimutatás alapján a Szentkirályi és az Emese ásványvizeknek köszönhetően a Szentkirályi Ásványvíz Kft. az előző évekhez hasonlóan, értékben tartja kumulált kiskereskedelmi piacvezető pozícióját – tette közzé a vállalat.

A vállalat tavaly – a több mint 161 millió liter értékesítésével – mennyiségben 12 százalékkal többet teljesített, mint az előző évben, es 13 százalékos növekedést realizált 6,05 milliárd forint nettó árbevételével. Így elsősorban ennek köszönhetően a vállalat adózás előtti eredménye elmaradt a 2010. évitől. A társaság idén 6,9 milliárd forint árbevételt, es ezzel 14 százalékos növekedést tervez.

A HoReCa (Hotels, Restaurants, Cafes) területen a 2010-es azonos időszakot nézve tavaly az üveges gasztro termékekre vonatkozó áremelés ellenére ezen a területen a cég 19 százalékos növekedést ért el literben, árbevételben pedig 46 százalékkal többet teljesített.

hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.