Az Opel magyarországi személyautó-eladásai közel 13 százalékkal növekedtek 2011-ben, ez 5.327 eladott autót jelent - közölte az Opel Magyarország szerdán. A 2010. évi értékesítés 4.717 darab volt.
15 év után ismét a személyautó- eladások élére került a márka - mondta Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója, aki az elmúlt év eredményéről kiemelte: az Opel Magyarország 11,8 százalékos piaci részesedést produkált, ez csaknem egy százalékkal több, mint az előző évi, és európai szinten is kiemelkedő.
A magyarországi személygépkocsi-piacon 2011-ben a mélypontnak számító 2010-hez képest 3,7 százalékos volt a növekedés, 45 ezer fölé emelkedtek az újautó-eladások. A vevők mintegy 70 százaléka cég, a többi magánszemély. Kovács Tamás megjegyezte, a magánvásárlók között továbbra is az Opel a legnépszerűbb márka. A modellek közül volumen szempontjából az Astra és a Corsa teljesített a legjobban.
Az idei várakozásokról Kovács Tamás elmondta: a magyar gépjárműpiac a jelek szerint túl van a mélyponton. 2012-ben, reálisan arra számítanak, hogy a lassú autópiaci kilábalás folytatódik, az Opel pedig javíthatja pozícióit.
Az ügyvezető igazgató emlékeztetett arra, hogy Szentgotthárdon menetrend szerint készül, és az idén megkezdi termelését az Opel legkorszerűbb motorgyára.