A válság ellenére is sikerült megőriznie 15 százalékos piaci részesedését a magyar piacon a Coop-csoportnak - közölte Murányi László, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója.
Elmondta, hogy a cégcsoport az idén a múlt évi 510 milliárd forinthoz hasonló árbevétellel kalkulál. Hozzátette: az év elején még azzal számoltak, hogy a fogyasztás több mint egy százalékkal bővül majd Magyarországon, ám várhatóan ez az év végére 0,5 százalék körül alakulhat. Így várhatóan a Coop-csoport árbevétele a bázis szinten marad, vagy legjobb esetben 1-2 százalékkal nőhet.
A kedvezőtlen körülmények ellenére is folytatják a Coopoknál a megkezdett fejlesztéseket, a boltmegújítási programot, az integrált informatikai rendszer fejlesztését, valamint a törzsvásárlói kártya bevezetésével összefüggő feladatok megvalósítását. Ezekre a programokra összesen mintegy 2,5-3,0 milliárd forintot fordítanak. Tavaly a Coop-csoportnál 3 milliárd forint körüli összeget költöttek fejlesztésekre.
Murányi László az MTI-nek elmondta: a Coop-csoportnak több mint ezer magyar beszállítója van. Ebből mintegy 200 országos szinten látja el a Coop-üzleteket, a fennmaradó hányad pedig regionális, illetve lokális beszállító. A magyar termékek aránya a Coop-üzleteken polcain meghaladja a 80 százalékot.