Nissan: Földrengés után padlógáz
Jelentősen erősítené globális pozícióit a második legnagyobb japán autógyártó a Nissan.
Jelentősen erősítené globális pozícióit a második legnagyobb japán autógyártó a Nissan. A vállalat vezetése a követező hat esztendőben a jelenlegi 5,8 százalékról 8 százalékosra növelné a cég részesedését a világpiacon, s javítanának a társaság jövedelmezőségén is: a tervek szerint a tavalyi 6,1 százalékról 2017-re szintén 8 százalékra emelkedhet az üzemi eredményhányad.
Carlos Ghosn a japán gyártó Renault-tól érkezett vezérigazgatója elmondta: a Nissan most fogalmazott meg először igazán offenzív stratégiát. A cég első embere egy hétfői sajtótájékoztatón jelezte: a dinamikus bővülést a vállalat a közelmúltban felépített igen költséghatékony indiai és oroszországi gyárakra alapozná, de a tervek szerint számos új modellt is piacra dobnak a következő években, sőt egy újabb 200 ezer autós éves kapacitású brazíliai egységet is felhúznak.
A Nissan célkitűzései igen ambiciózusnak tűnnek különösen a Japánban történt természeti katasztrófa fényében. A vállalat ugyan tavaly a globális átlagot meghaladó mértékben növelte eladásait, azonban az idén komoly kiesést okozott a cég számára, hogy a márciusi földrengés és cunami miatt számos gyárat le kellett állítaniuk.