Hatszázmillió előfizető nem elég - Terjeszkedne a China Mobile
Feltörekvő országokban keres akvizíciós célpontokat a China Mobile.
Feltörekvő országokban keres akvizíciós célpontokat a China Mobile. A piaci érték, és az előfizetők száma alapján egyaránt a világ legnagyobb mobilszolgáltatójának számító cég elsősorban Ázsiában terjeszkedne: Wang Jianzhou a cég elnöke Mianmart és Pakisztánt említette, mint lehetséges célországok. Pakisztánban egyébként már aktív a kínai óriás: tavaly 300 millió eurót költöttek el az arab országban, aminek köszönhetően a társaság piaci részesedése itt már elérte a 10 százalékot.
Wang kiemelte, hogy a vállalatnak nincs szüksége hitelre a terjeszkedéshez, ugyanis jelentős mennyiségű készpénzállománnyal rendelkezik. A társaság egyébként egy hónapja tette közzé gyorsjelentését, amelyben arról számolt be, hogy 2011 első negyedévében 118 milliárd jüanos árbevétel mellett 26,9 milliárd jüanos (4,1 milliárd dolláros) adózott nyereséget ért el. A társaságnak egyébként az előző esztendő végén 584 millió előfizetője volt, amivel nem csak hazájában, hanem az egész világon piacvezetőnek számít.