A kkv-któl vesznek el munkaerőt a járműipari fejlesztések
Az ár-és bérversenyben kevésbé rugalmas kis- és középvállalatoktól szívhatnak el munkaerőt a nyugat-magyarországi autóipari fejlesztések - mondta Miklósi Lajos, a Professio Fémipari és Szakképzési Klaszter elnöke pénteken Győrben sajtótájékoztatón.
A győri Audi- és a szentgotthárdi Opel-gyárbővítés a beszállítók létszámemelésével együtt akár négyezer új munkahelyet teremthet a térségben. Sok munkavállalót az ország más tájairól csábíthatnak majd ide a cégek, de lesznek, akiket a kisebb társaságoktól vesznek majd át - fejtette ki az elnök, aki szerint az ő pótlásuk megoldása lényeges kérdés - mondta a klaszter elnöke.
Miklósi Lajos elmondta, ezért néznek bizakodással a szakképzési rendszer átalakítása elé, noha legkorábban három-négy év múlva lehet megítélni a reform munkaerő-piaci hatásait. Megemlítette: fontosnak tartják a szemléletformálást. Azt, hogy a tehetséges fiatalok ne okvetlenül diplomát szerezzenek, hanem szakmát adó képzést végezzenek, s azt követően tanuljanak tovább.
Konkrét számadatok említése nélkül közölte azt is, a korábban becsültnél kisebb az érdeklődés a megnyíló ausztriai, németországi munkaerőpiac iránt a magyar munkavállalók körében.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.