Több ponton is megújították a Starship űrhajót, mely a hetedik tesztje során már rakományt is szállít majd.
A Starship újabb tesztrepülésére készül a SpaceX, az indítás a dolgok jelenlegi állása szerint leghamarabb január 10-én lehet.
Bár ez lesz a hetedik teszt, sok tekintetben első lesz: a Starship több ponton is jelentősen fejlődött, de leginkább a felső fokozat, azaz maga a Ship (az űrhajó). Az újítások egyike a rakéta tetején lévő egyik szárnyat érinti, ami kisebb lett, így csökkenhet a hőterhelése, amikor visszatéréskor belép a Föld légkörébe – részletezi a Gizmodo.
Emellett korszerűbb lett a hajtóműrendszer, és 25 százalékkal több üzemanyagot tud magával vinni a Starship. Megújult továbbá a hőpajzs is, mely új, továbbfejlesztett lapokból áll, és alattuk van még egy tartalék réteg is arra az esetre, ha visszatérés közben valamelyik lap károsodna vagy leesne.
A cég azt is közölte, hogy „alapjaiban újratervezte” a Starship repülési elektronikáját, melynek része egy nagyobb teljesítményű számítógép és integrált antennák, melyek a Starlink és a GNSS mellett a tartalék rádiófrekvenciás kommunikációs rendszereket is kiszolgálják.
A tesztrepülés abból a szempontból is különleges lesz, hogy első alkalommal lesz a raktérben hasznos tehet – konkrétan 10 Starlink „szimulátort” fog szállítani. Ezek méretükben tömegükben olyanok lesznek, mint a valódiak, csak épp működni nem fognak majd. Nem is maradnak pályán, a teszt-kibocsátásukat követően ezek is szuborbitális pályán térnek vissza, mint maga a rakéta.
Más változtatás ezúttal nem történt – a távlati tervek között szerepel a Ship elkapása is, hasonlóan a gyorsítórakétához.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.