2011. március. 02. 15:20 ecoline.hu Utolsó frissítés: 2011. március. 02. 15:21 Vállalkozás

Jól ment a Henkelnek Magyarországon

A Henkel Magyarország Kft.

A Henkel Magyarország Kft. árbevétele 82,9 milliárd forint volt 2010-ben egy milliárddal kevesebb, mint egy esztendővel korábban. A forgalom nagyobb része, mintegy 51 százaléka származott a belföldi értékesítésből, amely azonban a 2009-es 44,3 milliárd forintról 42,5 milliárdra csökkent. A vállalat exportja ugyanakkor növekedett 2009-hez viszonyítva: a cég 40,4 milliárd forintos kivitellel zárta az évet, az előző esztendő 39,6 milliárd forintjával szemben. A Henkel Magyarország Kft. állományi létszáma a 2010-ben átlagosan 548 fő volt.

A piacon tapasztalható verseny erősödése ellenére, a vállalat kozmetika üzletága, az előző év értékesítési adatait meghaladva ismét rekord évet zárt. Figyelemre méltó, hogy az üzletág piaci részesedése – immár negyedik éve – minden egyes kategóriában növekedett. A Henkel különösen jó eredményt ért el a hajfestés és hajformázás területén, ahol márkái stabilan őrzik piacvezető pozíciójukat.

A mosó- és háztartási tisztítószerek üzletág számára ugyanakkor visszaesést hozott a 2010-es év. Mind a mosószer, mint a tisztítószer piaci szegmensben nagy árverseny alakult ki a gyártók közt, ezzel magyarázható, hogy nehéz növekedést elérni ezen a területen.

Az Adhesive Technologies (Ragasztás Technológiák) üzletágának eredményei érezhetően javultak, elsősorban az ipari területeknek köszönhetően. A nyugat-európai fellendülést lassan a hazai autó és fémipar is követte tavaly. Különösen jó évet zárt az elektronikai ipari ragasztók szegmense.

A Henkel Magyarország 2010-ben közel 1,1 milliárd forintot fordított beruházásokra, elsősorban a hazai gyáregységeinek fejlesztéseire. A körösladányi üzemre összesen 375 millió forintot költöttek, s a vállalat 2010 októberében, zöldmezős beruházás keretében megkezdte új ragasztógyárának építését is. A Tatabányai-Környei Ipari Parkban épülő Henkel üzem beruházási értéke 14,7 millió euró, és várhatóan 2012-ben kezdi el működését, ide települ át egy angliai és egy lengyel egység termelése, valamint ide költözik majd a váci ragasztógyár is. Az új gyár és logisztikai központ 80 fő részére ad majd munkalehetőséget.

Ecoline

hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.