Izmosodik a Michelin emberke - Magasra pattant az abroncsgyártó
A vártnál magasabb adózott eredményt ért el 2010-ben a francia Michelin.
A vártnál magasabb adózott eredményt ért el 2010-ben a francia Michelin. A globális abroncsipar – a japán Bridgestone után - második legnagyobb szereplője előző üzleti évében 1,05 milliárd eurós nyereséget könyvelhetett el, ami majd tízszerese az egy esztendővel korábbinak, s magasabb a Bloomberg 13 szakértő megkérdezésével összeállított 911 milliós konszenzusánál is.
Az eredmény növekedése jórészt a forgalom megugrásának köszönhető. Tavaly a Michelin 13,4 százalékkal több abroncsot értékesített, mint 2009-ben, miközben árbevétele 21 százalékkal gyarapodott. Különösen jól ment a cégnek az európai teherautó-piacon, ahol 54 százalékkal nőtt az értékesítés. Jövőre ugyan lassulhat a bővülés, de a francia cégnél 2011-re is 6,5 százalékos volumennövekedést prognosztizálnak.
A gyorsjelentéssel egy időben a vállalat azt is bejelentette, hogy Michel Rolliert, a korábbi vezérigazgatót Jean-Dominique Senard váltja. Az 58 esztendős szakember, aki 2005-ben pénzügyi igazgatóként csatlakozott a céghez határozott időre szóló, négy éves szerződést írt alá.
A befektetők elégedetten fogadták az abroncsgyártó háza tájáról érkező híreket: a Michelin részvények árfolyama pénteken kora délután majd 2 százalékos pluszban járt a párizsi kereskedésben, amivel a második legjobban teljesítő papír volt a CAC-40-ben.