P&G: Kellett a Pampers, szakad az árfolyam
Az egy esztendővel korábbinál 5,8 százalékkal magasabb, 3,33 (folyamatos működésből származó) adózott eredményt ért el...
Az egy esztendővel korábbinál 5,8 százalékkal magasabb, 3,33 (folyamatos működésből származó) adózott eredményt ért el üzleti évének második negyedévében a P&G – derül ki a vállalat csütörtökön közzétett közleményéből. A Cicinattiban székelő, többek között a Gilette, a Pampers, az Ariel és a Tide márkákról ismert társaság árbevétele 1,5 százalékkal 21,3 milliárd dollárra ugrott. Elemzők ennél nagyobb mértékű forgalomnövekedést vártak.
Némi öröm az ürümben, hogy a cégvezetés megerősítette korábbi nyereség-előrejelzését: az adózott profit (amely papíronként most 1,11 dollár volt), az esztendő egészében 3,91 és 4,01 dollár között alakulhat részvényenként. Mindez azonban a befektetőket nem nyugtatta meg: a társaság részvényárfolyama (amely már szerdán is majd 1 százalékot veszített értékéből) nem sokkal nyitás után 2,7 százalékkal zuhant a New York-i kereskedésben.