2009. július. 23. 14:57 ecoline.hu Utolsó frissítés: 2009. július. 23. 18:01 Vállalkozás

Mol: „újragondoltuk az üzleti modellt” - Komoly visszaesés Romániában

Komoly visszaesést tapasztalt a román piacon a legnagyobb árbevételű magyar...

Komoly visszaesést tapasztalt a román piacon a legnagyobb árbevételű magyar vállalat, a Mol. A társaság helyi leányának elnöke Szalay Zsolt a Ziarul Financiar román gazdasági napilapnak elmondta: a vállalati szektor esetében 10 százalékos visszaesést tapasztaltak az üzemanyag-keresletben, s bár a lakossági fogyasztás kisebb mértékben csökkent, így is jelentősen szűkült a piac.

Újragondolt üzleti modell

A negyedik legnagyobb helyi töltőállomás-hálózattal rendelkező Mol - amely tavaly 590 millió eurós árbevételt realizált Romániában – az új körülményekre való tekintettel újragondolta üzleti modelljét, s komoly költségcsökkentésbe kezdett az elmúlt hónapokban – közölte az elnök. A vállalat kútjai, és irodahelységei bérleti díját is újratárgyalja a tulajdonosokkal, emellett csökkentették energiafogyasztásukat, s kevesebbet költöttek reklámra, és utazásra is.

Elbocsátásokat, és bércsökkentést ugyanakkor nem tervez a vállalat Romániában, sőt a fizetéseket még emelték az első félévben. Szalay Zsolt elmondta: a beruházások visszafogása sem merült fel egyelőre, ugyanakkor utóbbiak a második félévben nagyban függhetnek a piaci viszonyok alakulásától. Az esztendő első hat hónapjában egyébként a Mol 4,5 millió eurós beruházással 3 új kutat nyitott keleti szomszédunknál, ahol így már 135 töltőállomást üzemeltetnek.

Javulhat a helyzet

A kilátásokról óvatosan nyilatkozott az elnök, mint mondta: nehéz jóslatokba bocsátkozni, számos dologtól függ ugyanis, hogy milyen második félévet zárhat a Mol Romániában. A társaság az elmúlt hetekben már tapasztalt némi növekedést a keresletben, ami egyrészt a szezonális hatásoknak köszönhető, másrészt az olajár süllyedésének. 

Tavaly a harmadik negyedévben még viszonylag drága volt az olaj (a feketearany ára július 14-én érte el csúcspontját 147 dolláron), így az akkori kereslet-visszaesés miatti alacsony bázis javíthat az első félév rossz eladási adatain.

Ecoline