Oroszország egymillió hordó olajjal fizethetett Észak-Koreának az Ukrajnába küldött katonákért
Az oroszok ezzel minden bizonnyal megszegték az ENSZ által Észak-Koreára kivetett szankciókat.
Az oroszok ezzel minden bizonnyal megszegték az ENSZ által Észak-Koreára kivetett szankciókat.
A tegnap megjelentekkel szemben Bacsa György már azt állítja, hogy nem egyszerűen pénzkérdés beszüntetni az együttműködést az oroszokkal.
Október eleje óta a közel-keleti konfliktus eldurvulása miatt rohamosan drágul a nyersolaj, és ezt a benzinkutak árai is követték. A magyar tankolókon tovább sújtja, hogy az olaj-, illetve az olajtermékimport szempontjából meghatározó dollárral és euróval szemben is gyengül a forint. Mi jöhet még a hazai kutakon és pontosan melyek a kockázatok a globális olajkereskedelemben?
Izraelnek és Iránnak sem érdeke, hogy veszélybe sodorják a régió olajexportját, ezért nem valószínű, hogy az 1973-ashoz hasonló olajválsághoz vezetne a háborús konfliktus.
398-ig gyengült a forint az euróval szemben, a dollárhoz képest pedig közel a 360-as határ. Az olajpiacokon eközben azt számolgatják, mekkora esély van arra, hogy Izrael megcélozza az iráni olaj-infrastruktúrát.
Szocialista munkaversenyre és tőkés importra is szükség volt a két részletben átadott Barátság kőolajvezeték megépítéséhez. A szocialista testvériség szimbólumaként emlegetett csőrendszer – aminek a minap „halálhírét” költötték – az egyoldalú gazdasági függőség jelképe volt.
Az Ukrajnán át érkező orosz olaj a Mol által bejelentett új szerződések ellenére is kockázatos – mondta Pletser Tamás, az Erste Bank olaj- és gázipari elemzője az Inforádióban. A geopolitikai kockázatok és a különadók növelése miatt minősítették le a cég részvényeit.
Az ukrán elnök tanácsadójának újabb nyilatkozatából az derül ki, hogy 2029-ig jön majd orosz olaj a Barátság vezetéken.
A csővezeték leállítását az ukrán elnök tanácsadója jelentette be. A Barátság kiesésével Magyarország a Horvátország felől érkező Adria csővezetéken tud majd kőolajat importálni. Ukrajna a lépésről nem értesítette előre a Molt.
A Mol vezér szerint egy újabb árstop hatására hamarabb lenne üzemanyaghiány, mint az ukrán lépésektől.
Európai Bizottság korábban úgy látta, hogy a Lukoil-szállítások ügyében nem tűnik indokoltnak a sürgős konzultáció, mivel jelenleg nincs veszélyben az ellátás biztonsága.
Az M1 szerint ez a lehetőség is felmerült a magyar–szlovák egyeztetésen, és szakértők szerint meg is valósítható.