Hogyan élheti túl vállalkozásunk a nyári holtszezont?
Míg a turizmusban főszezon a nyár, a kis- és közepes vállalkozások többségénél a július-augusztus holtszezon, amikor jelentősen megcsappannak a bevételek. A válság hatására az idei uborkaszezon a szokásosnál is nehezebbnek ígérkezik. Hogyan juthat minimális befektetés árán többletbevételhez egy kkv a legkeserűbb uborkaszezonban is?
Vevőcsalogatás dizájnváltással
Akik ugyanis eddig nem reagáltak egy bizonyos üzenetre, egy másik üzenettel még elérhetők. Akik eddig egy bizonyos terméket egy okból elutasítottak, azok most megvehetik egy másik ok miatt, és amit eddig egy vevőkör elutasított, az most értékes lehet egy másiknak. Ezért az ilyenkor szokásos, költséges új termékbevezetés helyett elég átalakítani, vonzóvá tenni a régit. Erre több hatékony megoldás létezik.
Új csomagolás. Ha eddig lila volt, most legyen zöld; ha nagy volt, most legyen kicsi, zsebre tehető, ha dobozban volt, most legyen zacskóban. A lényeg, hogy legyen teljesen más, mint eddig volt.
Új név. Ha eddig a termék egy probléma megoldását árulta, akkor mostantól kínáljon elérhető előnyt. Ha eddig karcsúságot ígért, most kínálja a kövérség ellenszerét, vagy a csábító külsőt, vagy egészséges szívet.
Új piac. Ha eddig a kis cégek voltak a vevők, most kínálhatjuk sikerorientált kisvállalkozóknak. Ha eddig a fiataloknak, akkor most azoknak, akik nem érzik magukat öregnek. Az a fontos, hogy adjunk el másnak, mint akiknek eddig. A termék átalakításának módszere nemcsak az uborkaszezont segít átvészelni, hanem megerősödni és nagyobb lendülettel is kezdeni a szezont, amikor újra beindul az üzlet - mondta Wolf.
"Ahány fok, annyi százalék engedmény!"
A kampány lényege, hogy egy adott napon (vagy hétvégén) a cég egyes termékeire akkora engedményt kínál, ahány fok van éppen. Legyen a mérőeszköz a bolt külsején lévő hőmérő, vagy a met.hu aktuális hőmérsékletjelentése - a lényeg, hogy ha 25 fok van, akkor 25 százalékos engedmény, de ha 30 fokos hőség van, akkor érdemes a hőgutát még nagyobb kedvezménnyel kompenzálni.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.