2009. február. 04. 15:55 ecoline.hu Utolsó frissítés: 2009. február. 05. 05:18 Vállalkozás

Újabb szög az autósport koporsójában

Újabb japán gyártó távozik az autósportból: a Mitsubishi tegnap...

Újabb japán gyártó távozik az autósportból: a Mitsubishi tegnap bejelentette, hogy kiszáll a raliversenyekből beleértve a Dakart is. A társaság döntését természetesen a gazdasági válsággal indokolta, közleményükben jelezték: hogy a jelenlegi gazdasági környezet mellett kizárólag fő tevékenységükre szeretnének koncentrálni. 

A Mitsubishi már a negyedik japán autógyártó, amely hasonló döntést hozott. A Honda még decemberben jelentette be, hogy a 2009-es Forma-1-es világbajnokság márciusi rajtjánál már nem lesznek ott, míg a Subaru és a Suzuki alig néhány héttel ezt követően közölte, hogy távozik a rali sportból. A japán exodus azonban nem csak az autógyártókat érinti: a Kawasaki a gyorsasági motoros világbajnokságot hagyta el.

A Mitsubishi döntése némileg meglepő lehet, hiszen a márka az ideit megelőzően zsinórban hét Dakart nyert, összesen pedig 12 győzelemmel büszkélkedhet, amellyel a sivatagi show legeredményesebb istállójának számít. Szakértők azonban az idei viszonylag sikertelen Dakart követően már pedzegették a Mitsubishi lehetséges távozását (a januári versenyen a csapatnak mindössze egyetlen autója ért célba, az is jelentős hátrányban - Joan Nani Roma a 10. lett).

Masszív veszteség

A Mitsubishi egyébként a többi autógyártóhoz hasonlóan komoly gondokkal küzd a kereslet visszaesése miatt. A vállalat már korábban bejelentette, hogy márciusban végződő üzleti évében a korábban tervezettnél egyharmadával kevesebb, összesen mindössze 670 ezer autót fog gyártani, munkahelyeket szüntet meg, visszafogja beruházásait, s csökkenti a vezetői fizetéseket is.

A társaság módosította korábbi eredményvárakozásait is. Az eddigi előrejelzésekben még 20 milliárd jenes adózott nyereségről beszéltek, most azonban jelezték: várhatóan 60 milliárd jenes (670 millió dolláros) veszteséggel zárják az üzleti éve. Bár üzemi szinten még profitot termel a cég, a most jósolt 5 milliárdos többlet 90 százalékkal marad el attól, amit eredetileg vártak. A vállalat forgalma is visszaesett: az Egyesült Államokban, januárban például 34,5 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint tavaly, míg 2008 első hónapjában 7226 autót értékesítettek az USA-ban, ezúttal csak 4730-at.

ecoline

hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.