2008. szeptember. 26. 14:20 hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. szeptember. 26. 14:12 Vállalkozás

A világ legjobb márkái 2008-ban

Az Interbrand 1974 óta minden évben közzéteszi a világszerte ismert márkák első száz helyezettjének listáját. Az Egyesült Államokban végbemenő hitelpiaci válság a listában is tükröződik, nem csupán azáltal, hogy nagy márkák több helyet is zuhannak a tavalyi évhez képest, de azzal is, hogy a fejlődő piacokról származók egyre előnyösebb pozícióba kerülnek.

A sorrendben minden évben történnek bizonyos változások, új belépők jönnek, a szereplők egymással helyet cserélnek. Ám van, ami nem változik, ilyen a Coca-Cola helyzete, amely 8 éve tartja magát listavezetőként. Az élvonal viszonylag stabilan tartja magát, az első 9 helyezettet tekintve egyetlen változás történt a 2007-es évhez képest: a tavaly még második Microsoft egyet visszalépve maga elé engedte a múlt évben még harmadik IBM-et. Így az első tíz helyezett a következőképpen alakul: Coca-Cola, IBM, Microsoft, GE, Nokia, Toyota, Intel, McDonald’s, Disney, Google. Nem minden márkát érint az említett válság, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy az első tízből nyolc márka amerikai.

A pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó márkák látványos visszaesést produkáltak a tavalyi évhez képest, így a Citi (a 11-ikről a 19-ik helyre csúszott) és a Merril Lynch (22-ikről a 34-ik) is nagyot zuhant, de nagy vesztesnek számít a Ford márka is nyolc helyet érő bukásával (41-ikről a 49-ik). Nagy sikerrel szerepeltek viszont a luxusmárkák, amelyek közül több is megtalálható az első száz cég között. Ilyen a Porsche (75.), a Cartier (83-ról a 79-ik), a Lexus (92-ről 90-ik), vagy a Prada, amely a 94-ről a 91-ik helyre hozta fel magát.

A 2008-as év nagy nyerteseinek számít a Google, amely tíz helyet lépett előre (20-ikról a 10-ikre, az Apple (a 33-ikról a 24-ikre és a Thomson Reuters (a 76-ikról a 44-ikre). Egyes márkák új belépőként is kiváló pozícióhoz jutottak. A H&M hatalmas ugrással rögtön a 22. helyre került, de szép teljesítmény a BlackBerry 73. helye is. Felkerült a száz közé a Ferrari (93.), a Giorgio Armani (94.), a Marriott (96.), a FedEx (99.) és sereghajtóként a Visa (100.) is.

Forrás: http://franchiseportal.hu/

Kult Balla István, Németh Róbert 2025. január. 11. 20:00

„Amúgy a nők is káromkodnak” – interjú cserihannával és Lenkkével

Egyre több női előadó tör be a magyar popzenébe, érezhető egyfajta „girl power” a területen. Nemrég jött ki például cserihannának (polgári nevén Cseri Hannának) Hirtelen mélyül, Lenkke_-nek (Fehér Lili) pedig Törik a beton címmel új albuma, ennek apropóján nemcsak a dalokról és a csajos zenékről, hanem a Z generációról, a káromkodásról és a kommentekről is beszélgettünk.