2008. január. 10. 09:28 ecoline.hu Utolsó frissítés: 2008. november. 17. 16:34 Vállalkozás

Forradalom előtt az autóipar? Itt a Tata Nano!

[[ Képelem (Ratan Tata bemutatja a szuperolcsó Tata Nanót) ]]A sokak szerint az autóipar...

[[ Képelem (Ratan Tata bemutatja a szuperolcsó Tata Nanót) ]]

A sokak szerint az autóipar egészét forradalmian átalakító modellt Ratan Tata mutatta be csütörtökön Új-Delhiben. A cégvezető-milliárdos közölte, hogy a Nano minden biztonsági és környezeti előírásnak megfelel.

A négy ajtós és öt üléses gépkocsi 100 ezer rúpiába, azaz 2500 dollárba kerül majd, ami azt jelenti, hogy mai árfolyamon kevesebb mint 450 ezer forint lesz a listaár - derül ki a BBC tudósításából. A benzines motor 0,6 literes, de később elkészítik a dízel változatot is. A fogyasztásról annyit lehet tudni, hogy átlagosan 5 litert "eszik majd" a Nano 100 kilométerenként. A bemutatót a jelenleg épp a Jaguar és a Land Rover megvételére készülő Tata az új-delhi motor show-ra időzítette.

A Tata piaci bevezetése szakértők szerint egy egyértelműen létező igényt elégít majd ki, az ázsiai országokban ugyanis ezzel lehetőség nyílik majd a kétkerekű járgányok négykerekűre való lecserélésére. A prognózisok azzal számolnak, hogy az indiai autópiac hatalmas fejlődés előtt áll a következő években, köszönhetően a 10 százalék körüli gazdasági növekedésnek, és az ebből adódó jólétnövekedésnek. Az előrejelzések azzal számolnak, hogy 2016-ban az indiaiak 145 milliárd dollárt költenek majd autókra, azaz négyszer annyit, mint jelenleg.

A piac várható fejlődése természetesen a nagy nyugati autógyárakat is érdekli, a Volkswagen és a Ford is növelni szeretné jelenlétét az országban. A legfrissebb statisztikák szerint Indiában 1000 emberre 7 gépkocsi jut, míg Németországban 550 ez a szám, Franciaországban pedig 476.


hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.