2007. július. 31. 12:15 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. július. 31. 12:00 Vállalkozás

Hármas aranyszabály törzsvásárlói kör kialakításához

A törzsközönség megtartásának egyik kulcsa a szolgáltatás színvonalának emelése, az ár gyakran másodlagos kérdés a vásárlásoknál. A sarki üzletekbe betérők vásárláskor előre számolnak a kisboltok nagyobb haszonkulcsával. De mi az a hármas aranyszabály, amit be kell tartania egy kereskedeőnek ahhoz, hogy kiépítse vagy bővítse törzsvásárlói körét?

A vásárlási kedvet erősen befolyásolja a bolt környezete és az eladók, a tulajdonos személyes tulajdonságai. A vásárlók többsége előnyként említi a személyes kontaktust a tulajdonossal, vagy az eladókkal, az üzlet választékának helyi igényeikre szabottságát, a bolt közelségét, az igényekhez igazított nyitvatartási időt. Jó fizikum, naprakész áruismeret, no meg a vevők tisztelete az a hármas aranyszabály, amelynek betartása nélkül egy kereskedő sem számíthat hosszú távú sikerre. De megéri az odafigyelés, mert az éles versenyben csak így lehet törzsvevőkört kiépíteni.

Folyton folyvást

A kisboltok egyik lehetséges előrelépé-sének útja, ha energiát nem kímélve építjük a lehető legstabilabb törzsvevőkört, és mindent megteszünk annak megtartásáért.

Ennek lehetséges módjai:

- Szakszerű kiszolgálás és vásárlási tanácsadás, azaz a bizalomépítés.
- Kövessük nyomon vevőink változó igényeit.
- Kezeljük rugalmasan a nyitvatartási időt.
- Vezessünk be kiegészítő szolgáltatásokat. (például:házhoz szállítás)

A vásárlókkal kialakított jó kapcsolat azzal a pillanattal kezdődik, amikor a bolt ötlete megszületik. Már a berendezés, az árukészlet kialakítása, a megfelelő eladók felvétele mind ezt a célt szolgálja. 
A bizalomépítés hosszú folyamat. A vásárlónak többször kell megtapasztalnia munkánk minőségét, személyre szabottságát, mert csak akkor bízhatunk a rendszeres vásárlásaiban, ha megbízik a szolgáltatásunk minőségében.

A teljes cikk itt olvasható!

Szuhai Nóra
humánerőforrás szakértő