Látogatottság: mérjük, vagy csak számolgatjuk?
Az internetet böngészve jó néhány olyan honlapra bukkanhatunk, amely számolja a látogatóit, a látogatottságot viszont kevesen mérik közülük. Hiába ingyenes és könnyen beszerezhető egy látogató-számláló eszköz, igazán hatékonynak eddig még csak a látogatottságmérő szoftverek bizonyultak - állítják a marketing szakemberek. Milyen érvek szólnak a szoftverek mellett és a számlálók ellen? A hvg.hu most elárulja.
© sxc.hu |
Tévhit, hogy egy egyszerű látogató-számláló képes helyettesíteni egy látogatottság-mérő szoftvert. Több okból is: az ingyenes szolgáltatást nyújtó cégek a látogató-számlálóért cserébe elvárják, hogy népszerűsítsék őket az oldalon. Másrészt ezek az alkalmazások általában lassúak és ezzel csökkentik az adott honlap letöltési sebességét is.
Ennek ellenére a legtöbb esetben a félrevezetett honlap tulajdonos elhelyez egy számlálót a főoldalán, majd mesterségesen feltornássza a látogatószámot. Vagyis többször egymásután rákattint a főoldalra annak reményben, hogy a magas „látogatószám” hatására több lesz a látogató. Ez azonban nem hoz semmilyen eredményt. Ha ugyanis egy weboldalnak kicsi a látogatottsága, akkor az oldalra látogatók, a számláló láttán levonhatják azt a következtetést is, hogy egy nem túl népszerű helyen időznek. Ahhoz, hogy weboldal jól működjön elengedhetetlen egy megfelelő látogatottságmérő szoftver.
© sxc.hu |
Ha a honlaptulajdonos nyomonköveti látogatói mozgását weboldalán, akkor könnyedén kiderítheti, látogatói miért nem vásárolnak.
A profittermelés szempontjából különösen fontos, hogy az alábbi kérdésekre pontosan tudja a választ:
- Hogy találtak rá a látogatók a weboldalunkra?
- Hányan jártak már előzőleg is a honlapon?
- Melyik oldalunk a legnépszerűbb?
- Mennyi ideig tartózkodik az átlag látogató a honlapon?
- Átlagban hány oldalt néznek meg a látogatók?
- Milyen útvonalon közlekednek a honlapon?
- Mely pontokon hagyják el a látogatók weboldalunkat?
- A látogatók igénye szerint…
A weboldal monitorozás végső célja, az összegyűjtött információvfelhasználása. A honlapunk hatékonyságának növelésének titka a monitorozásban rejlik. Ha az látható az adatok alapján, hogy a látogatóink 80 százaléka nem járt még a főoldalon vagy az átlag látogató 2 percen belül elhagyja honlapot, akkor egyértelműen látszik, a weboldal mely részét érdemes módosítani.
Forrás:
http://www.internet-marketing.hu/