2006. augusztus. 24. 14:35 Utolsó frissítés: 2006. augusztus. 24. 14:36 Vállalkozás

Milyen a hatékony linkcsere a gyakorlatban?

Az egyik leghatékonyabb online marketing technika a linkcsere, amely ráadásul még pénzbe sem kerül. Nem mindegy azonban, hogy linkcserét sikeresen végző weboldal tulajdonosa hogyan kezeli a partnerektől érkező linkeket.

Ha üzletszerűen üzemelteti honlapját, akkor bármilyen külső cég  reklámja vagy hivatkozása csökkentheti  látogatói számát, illetve a profitot. Arról nem is beszélve, hogy a megfelelően kialakított online értékesítési folyamatban még keresve sem talál olyan pontot, ahova elférne egy oda nem illő link.

A legtöbb weboldal tulajdonos éppen ezért kétszer is meggondolja, hogy milyen kimenő linkeket helyez el honlapján. Az általános hozzáálllás az, hogy inkább lemondanak azokról a látogatókról akiket ezzel a módszerrel tudnának megszerezni. Még akkor is, ha pont egy üzleti weboldal esetében lenne szükség a linkcsere alkalmazására, amelynek eredményeként rengeteg külső ajánlásra, vagyis bejövő látogatóra tehetne szert.

Mennyit ér egy honlap?

A linkpartnerek linkjeit viszont minden esetben kötelező kitenni – hacsak nem akarja elveszteni hitelét az online üzleti világban. Azonban tévedés azt hinni, hogy a viszontlinket minden esetben a főoldalra vagy egy értékes aloldalra kell elhelyezni. Természetesen, ha egy rendkívül értékesnek tartott partneroldallal köt megállapodást, akkor akár a főoldalra is kiteheti az ajánlást, de ez a ritka kivételek egyike. A profi linkmarketingesek majdnem minden esetben külön  oldalakat hoznak létre, ahova elhelyezik a kimenő linkeket. 

Ha mégis a már meglévő tartalmi oldalain helyez el linkeket, akkor fontos tisztában lennie az egyes oldalak értékével mielőtt alkudozni kezd a leendő linkcserepartnerrel. Akárcsak a hagyományos üzleti életben, sajnos, az interneten sem mindegy, hogy kivel üzletel és mi a végeredmény, hisz komoly bevételtől és látogatószámtól eshet el egy rossz linkcsere miatt.

Mielőtt megállapodást köt egy partneroldallal az alábbi tényezőket célszerű megvizsgálnia:

- Milyen mértékben kapcsolódik a felkeresett oldal témája honlapja profiljához (ha nagyon különbözik, a kapott link nem lesz hiteles a keresők szemében);
- A partner oldal általános dizájnja;
- A főoldal erőssége – page rankje;
- Annak az oldalnak a page rankje, ahova linkje kikerül;
- Látogatja-e a honlapot rendszeresen a keresőrobot;
- A honlapon megtalálható kimenő linkek száma (ne legyen túl sok);
- A főoldalhoz képest milyen mélységben kap helyet a linkje?

Ha bármelyik pont esetén bizonytalanságot érez a felkeresett oldallal kapcsolatban, akkor nyugodtan alkudozhat a felkínáltnál jobb helyért a linkje számára.

Módszeresen helyezze el kimenő linkjeit! (Oldaltörés)

Ha szeretné elkerülni, hogy honlapja még csak kis mértékben se hasonlítson egy kirakodóvásárra, a legjobb megoldás, ha egy linkgyűjteményt hoz létre weboldalán. Ezzel a módszerrel nem sodorja veszélybe meglévő oldalai kinézetét és értékét,  ráadásul a linkcsere is gyorsabban lebonyolítható, mert aki Önnel szeretne üzletelni azonnal látja majd, hogy hova kerülhet ki a linkje,  és mennyit fog ott érni. Egy linkgyűjtő oldal akár passzív módon is toborozhatja az üzleti partnereket.

A fent vizsgált szempontokból is kiderül, hogy egy oldal értékét nem annyira a tartalma határozza meg, sokkal inkább az, hogy a keresők mennyire tartják értékesnek. El kell érnie tehát, hogy linkgyűjtő oldalainak is magas legyen page rankjük. Ez azt jelenti, hogy minél kevesebb kimenő linket és minél értékesebb információkat tartalmazzanak.

A legegyszerűbb megoldás, ha olyan könyvtár oldalakat hoz létre, melyek akár a főoldaláról akár valamely más értékes oldaláról is elérhetőek. Ha egy új oldal már meglévő értékes oldalakról kap ajánlást, az növeli értékét. Olyan szisztéma szerint építse fel könyvtár oldalait, hogy az oda látogatók valóban értékes információt találjanak egy-egy témában és ne csupán egy halom linket egy kupacban.

Például, ha Ön egy cipőboltot üzemeltet Debrecenben, és az interneten is értékesíti termékeit, akkor érdemes helybéli ruhaüzletekkel, idegenforgalmi oldalakkal linket cserélni. A viszontlinkek elhelyezésére hozzon létre olyan elnevezésű linkgyűjtő oldalakat, mint például „Debreceni divat” vagy „Debrecen nevezetességei”.

Így ha valaki Debrecen nevezetességei után kutat, vagy egy ruhát szeretne vásárolni a városban, akkor a linkpartner ruhaboltok vagy utazási irodák honlapján az ajánlások közt látni fogja az Ön cipőboltját is. Ön ráadásul egy plusz, értékes információt szolgáltat látogatóinak a honlapján, akik ahelyett, hogy bazárként értékelnék weboldalát, még hálásak is lesznek a nagyszerű ajánlásokért.

Vegye komolyan a feladatot! (Oldaltörés)

Érdemes nyilvántartania mind a már felkeresett partnereket, mind a kihelyezésre került linkeket, hogy elkerülje a többszöri megkereséseket. Bizonyára Ön sem örülne neki, ha ugyanaz a weboldal fél éven belül esetleg kétszer-háromszor is megkeresné Önt linkcsere kéréssel, mert nem regisztrálták sehol, hogy már tárgyaltak Önnel. A kihelyezett linkek helyzetét pedig azért fontos ellenőrizni újra és újra, mert előfordulhat, hogy az Ön tudta nélkül lekerül a link az oldalról, vagy időközben a honlap veszít az értékéből. 

Ha linkpartnere egy kevésbé értékes helyre teszi át a linkjét, vagy véglegesen leveszi az oldaláról, ez olyan mintha felrúgott volna egy megállapodást. Újra kell tárgyalni a feltételeket vagy végső esetben Önnek is le kell vennie a viszontlinket, hogy legalább a kimenő linkjei számát ne szaporítsa, ha már úgysem kap semmit cserébe. A megfelelően végzett linkcsere tevékenység rendkívüli alaposságot igényel, a partnerek felkeresését pedig olyan komolyan kell venni, mint egy hagyományos üzleti tárgyalást.

Ha a feladatot odafigyeléssel végzi, akkor rengeteg jó minőségű látogatóra tehet szert, úgy hogy egy árva fillérjébe sem kerül. A témában további cikkeket az Internet-Marketing.hu weboldal Linkmarketing rovatában talál.

hvg360 Gyükeri Mercédesz 2025. január. 08. 13:14

Hipóval mosott tojás, tesztek horribilis áron, na meg a rendeleti kormányzás – emlékszik, milyen volt a covid magyar módra?

Magyarország az a hely, ahol az öt éve elkezdődött világjárvány a túlárazott és felesleges beszerzésekről, a kormányzati propagandáról, az oroszok és a kínaiak helyzetbe hozásáról, a parlamenti demokrácia szembeköpéséről és az információk eltitkolásáról szólt. No és persze a nyunyókáról.