2006. július. 24. 13:45 MTI Utolsó frissítés: 2006. július. 24. 13:40 Vállalkozás

Járulékos költségeit csökkkentené a Szentkirályi

Új informatikai vállalatirányítási rendszert vásárolt a Szentkirályi Ásvány-víz Kft., a rendszer segítségével járulékos költségeit szeretné csökkenteni. A vásárlásból

Ásványvízpiac
Az AC Nielsen Piackutató Vállalat adatai szerint 2005-ben az ásványvíz kiskereskedelmi értékesítése Magyarországon mintegy 10 százalékkal, 700 millió literre nőtt. A magyar ásványvíz piac éves forgalma tavaly mintegy 40 milliárd forint volt.
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. a Gazdasági Versenyképesség Operatív Program keretében 8,12 millió forint állami támogatást nyert el az integrált vállalatirányítási rendszer bevezetésére. A  kis- és közepes vállalkozások számára kifejlesztett informatikai  rendszert  16 millió forintért vásárolták meg.
   
Az ásványvízgyártó cég gazdasági igazgatója, Merkertné Balogh Emese szerint a vállalkozás - utóbbi időben tapasztalható - gyors növekedése miatt összeomolhatott volna a cég teljes könyvelési rendszert, ha nem vezetik be az új vállalatirányítási rendszert. 
   
Az informatikai rendszer alkalmazásától a cég azt várja, hogy értékesítése 0,5-1,0 százalékkal növekszik. Emellett tovább racionalizálja a gyártási folyamatot, valamint optimalizálja a készletszintet. Emellett a megrendelések átfutási ideje 5-15 százalékkal csökkenhet.