2006. május. 26. 17:28
MTI
Utolsó frissítés: 2006. május. 26. 17:26
Vállalkozás
Az állam és a cégek társadalmi felelősségvállalása
Az állam koordináló funkciója hatékonyan segítheti az üzleti szféra társadalmi felelősségvállalásának fejlődését - hangzott el a Demos Magyarország Alapítvány sajtótájékoztatóján.
Az állam és a vállalkozások társadalmi felelősségvállalásának kapcsolatáról szóló, Több mint üzlet című konferencia alkalmából tartott sajtótájékoztatón a Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (Corporate Social Responsibility - CSR) jelenlegi helyzetét és szabályozási rendszerét ismertették a résztvevők.
Dessewffy Tibor, a Demos Magyarország Alapítvány elnöke a CSR-rel kapcsolatban szólt arról, hogy Magyarországon egyre több piaci szereplő ismeri fel, hogy belső működésében, valamint működésének helyi és országos szövegkörnyezetében fontos társadalmi szereplőként tud megjelenni.
A változás lényege, hogy a vállalatok a profit-maximalizálás számos módja közül egy társadalmi értékekkel telített utat válasszanak akár a fogyasztói nyomás, akár a belső elvárások miatt - mutatott rá. A vállalatok felismerik, hogy az ár és a minőség mellett egyre fontosabb, hogy milyen hatást fejtenek ki környezetükre, továbbá a károsakat megpróbálják-e csökkenteni, vagy ellensúlyozni.
A CSR koncepciója szerint a vállalatok szociális és környezeti szempontokat integrálnak üzleti működésükbe, és ezek mentén alakítják kapcsolataikat azokkal a csoportokkal, amelyeket tevékenységük érint. Simonyi Ágnes, a Foglalkozáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium helyettes államtitkára kiemelte: márciusban kormányhatározat született, amely erős kormányzati elkötelezettséget jelez az ügy előmozdítására Magyarországon. A határozatban kiemelt feladat a vállalati felelősségvállalás ösztönözése minél több területen, a
társadalmi párbeszéd élénkítése, valamint a szemléletformálás és a jó gyakorlatok terjesztése - tette hozzá.
A Demos Magyarország Alapítvány tanulmányt készített azzal a céllal, hogy az üzleti szféra önkéntes társadalmi felelősségvállalása elméletének, szabályozásának és gyakorlatának bemutatásával konkrétabbá tegye a témában folyó közéleti diskurzust. A tanulmány elsősorban a CSR promóción és marketingen túlmutató formáit ismerteti. Jelenleg mintegy 35, Magyarországon tevékenykedő vállalat készít, vagy az elmúlt öt év alatt legalább egyszer készített környezeti, illetve fenntarthatósági, és ennek részeként
CSR-jelentést - olvasható a tanulmányban.
Dessewffy Tibor, a Demos Magyarország Alapítvány elnöke a CSR-rel kapcsolatban szólt arról, hogy Magyarországon egyre több piaci szereplő ismeri fel, hogy belső működésében, valamint működésének helyi és országos szövegkörnyezetében fontos társadalmi szereplőként tud megjelenni.
A változás lényege, hogy a vállalatok a profit-maximalizálás számos módja közül egy társadalmi értékekkel telített utat válasszanak akár a fogyasztói nyomás, akár a belső elvárások miatt - mutatott rá. A vállalatok felismerik, hogy az ár és a minőség mellett egyre fontosabb, hogy milyen hatást fejtenek ki környezetükre, továbbá a károsakat megpróbálják-e csökkenteni, vagy ellensúlyozni.
A CSR koncepciója szerint a vállalatok szociális és környezeti szempontokat integrálnak üzleti működésükbe, és ezek mentén alakítják kapcsolataikat azokkal a csoportokkal, amelyeket tevékenységük érint. Simonyi Ágnes, a Foglalkozáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium helyettes államtitkára kiemelte: márciusban kormányhatározat született, amely erős kormányzati elkötelezettséget jelez az ügy előmozdítására Magyarországon. A határozatban kiemelt feladat a vállalati felelősségvállalás ösztönözése minél több területen, a
társadalmi párbeszéd élénkítése, valamint a szemléletformálás és a jó gyakorlatok terjesztése - tette hozzá.
A Demos Magyarország Alapítvány tanulmányt készített azzal a céllal, hogy az üzleti szféra önkéntes társadalmi felelősségvállalása elméletének, szabályozásának és gyakorlatának bemutatásával konkrétabbá tegye a témában folyó közéleti diskurzust. A tanulmány elsősorban a CSR promóción és marketingen túlmutató formáit ismerteti. Jelenleg mintegy 35, Magyarországon tevékenykedő vállalat készít, vagy az elmúlt öt év alatt legalább egyszer készített környezeti, illetve fenntarthatósági, és ennek részeként
CSR-jelentést - olvasható a tanulmányban.
Pénzügyek
2006. május. 24. 00:00
Ha egy üzlet beindul...
Gazdaság
hvg.hu
2006. május. 26. 09:42