Anders Ericsson kiválóságkutató új könyvében elmondja véleményét arról, hogyan értelmezte félre megállapításait a 10 ezer órás szabály atyja, Malcolm Gladwell.
Anders Ericsson 30 éve tanulmányoz sakkbajnokokat, hegedűvirtuózokat, élsportolókat és memóriaművészeket annak érdekében, hogy rábukkanjon a kiemelkedő teljesítmény titkára. Tapasztalatait és teljesítményjavító módszereit 2016-ban egy könyvben foglalta össze.
A közelmúltban magyarul is megjelent Csúcsteljesítményben Ericsson a hozzá kapcsolt leghíresebb “szabály”, a Malcolm Gladwell által népszerűvé tett 10 ezer órányi gyakorlás elméletéről is elmondja véleményét.
“Ez a szabály rendkívül vonzó, nem lehet ellenállni neki. Először is, könnyen megjegyezhető. Sokkal kevésbé lenne hatékony, ha a hegedűseink 20 éves korukra mondjuk 11 ezer órát gyakoroltak volna. Továbbá kielégíti az ember egyszerű ok-okozati kapcsolat iránti vágyát: elég, ha bármibe 10 ezer óra gyakorlást fektetünk, és mester válik belőlünk. Sajnos azonban ez a szabály – az egyetlen dolog, amit sokan a gyakorlás hatásairól tudnak – több ponton is téves”
- idézi az Urbanlegends.hu Ericssont. Ha kíváncsi, mely tévedéseket követte el Malcolm Gladwell népszerű elmélete kidolgozásakor, és miben volt ennek ellenére is igaza, olvassa el az Urbanlegends.hu bejegyzését!
Vajon a velünk született adottságaink döntik el, miben lehetünk tehetségesek? Hogyan segíthetjük hozzá a gyerekeinket, hogy csúcsteljesítményt érjenek el? Anders Ericsson könyvében három évtized mítoszromboló kutatásait egyesíti hatékony tanulási stratégiává, amely alapvetően különbözik mindattól, amit hagyományosan gondolunk az új képességek megszerzéséről. A könyvet itt rendelheti meg kedvezménnyel.