Akár üzleti tárgyalás közben is felismerhető, ha a partner hazudik
Tréninget dolgoztak ki az üzleti hazugságok kiszűrésére, a kétnapos képzés során interaktív prezentációkkal, hanganyagok és videók elemzésével, valamint üzleti szimulációs feladatokkal fejlesztik a résztvevők hazugság-felismerő képességét - mondta Kardos Marcell a tréning egyik ötletgazdája kedden Budapesten sajtóbeszélgetésen.
Vitézy Péter, a másik ötletgazda kiemelte, a tréning segít abban, hogy a résztvevők megismerjék a hazugság természetét, okait, és felismerjék azokat a jeleket, amelyekből arra lehet következtetni, hogy az üzletfél hazudik.
A hazugság felismerése az üzleti életben különösen fontos, akár az üzletfelek, beszállítók motivációinak megfejtéséhez, akár új munkaerő felvételekor, illetve a fizetési morál, hajlandóság felderítéséhez - fűzte hozzá Kardos Marcell, aki szerint a főként értékesítési- és HR-vezetők, valamint közép-, és felsővezetőknek szánják a képzést.
Végh József túsztárgyaló, klinikai szakpszichológus is együttműködött az ötletgazdákkal a tréning részleteinek kidolgozásában. Kifejtette, az emberek a rendelkezésükre álló információk alapján általában jó döntést hoznak, kérdés, hogy milyen információk állnak rendelkezésre, és hogy ezek megbízhatóak-e - fűzte hozzá.
A mai üzleti élet arról szól, hogy ki hogyan "adja el magát", például a munkanélkülieket is megtanítják arra, hogy egy állásinterjún hogyan adhatják el magukat jobban, ezzel gyakorlatilag megtévesztve a leendő munkavállalójukat - mondta Végh József. Úgy vélekedett: a fiatal menedzsereket sem képzik ki arra, hogy gyorsan és helyesen döntést tudjanak hozni a kapott információk alapján, és arra sem, hogy kiszűrjék a hazugságokat. Ennek ellenére Magyarországon számos multinacionális vállalat fiatalokat alkalmaz magas beosztásban, nekik azonban nincs elegendő tapasztalatuk, valamint ember-, és önismeretük, ezért is hiánypótló egy-egy ilyen tréning.