A hatékony HR titka
Számos kutatás bizonyította, hogy azok a vállalatok működnek igazán hatékonyan, amelyek tervezett HR költségvetéssel működnek. A cégek egyharmadának azonban egyáltalán nincs erre költségkerete.
A válság hatására még erőteljesebb lett a szervezeteknél a költségcsökkentési kényszer, ami különösen a humán erőforrás területeit érintette. A cégek egyharmadának nincs HR költségkerete, ahol viszont van, ott 6,5 százalékkal csökkent a személyzeti kiadásokra fordított összeg - derült ki a Garda Consulting Kft. és a Szinapszis Kft. témában készített felméréséből. A megkérdezett vállalatok 10,2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem tudja, miként alakult a cég HR-es büdzséje. A HR-nek nincs beleszólása a stratégiai kérdésekbe és még mindig adminisztratív-operatív feladatokat ellátó területként tekintenek rá. Éppen ezért még tudatosabbnak kell lennie és meg kell találnia azokat az eszközöket, amelyekkel bebizonyíthatja, hol térül meg a befektetés, mi múlik a humán erőforráson. Ennek egyik formája a kontrolling. Arról, hogyan profitálhatnak a vállalatok a kontrollingból, bővebben itt olvashat.